13,300 læst ·
20 svar
13k læst
20 svar
Mørtel yderside lecablokke
Nu har du gjort det. Ellers kunne du tage finberong eller mubruk B og vande inden blokkene og pladen, så det sætter sig fast. Bruket skal ikke være som velling, da fastnar det ikke, det falder bare af uden at have en fast konsistens som brøddej.
Når det gælder farve, da kan du tage en slags vandbaseret farve som Beckers. Grundmal med V og på med farven. Sidder garanteret fast i mange år.
Når det gælder farve, da kan du tage en slags vandbaseret farve som Beckers. Grundmal med V og på med farven. Sidder garanteret fast i mange år.
Udover at jeg ikke fik det til at hæfte på betonpladens kant, lagde jeg ikke noget mørtel på selve betonpladen, da det ville være blevet for tykt. Fundamentet ville have blevet bredere end selve garagen (ende udenfor panelet set i profil). Tror det bliver godt, når jeg først har malet fundamentet. Det gør ikke noget, hvis det ikke er perfekt. Hvem kigger på fundamentet alligevel? 
Må gå til malerforretningen angående mit spørgsmål om silikatbinder, hvis ingen kyndig her kan svare på det, for jeg tør ikke male fundamentet efter eget hoved.
Må gå til malerforretningen angående mit spørgsmål om silikatbinder, hvis ingen kyndig her kan svare på det, for jeg tør ikke male fundamentet efter eget hoved.
Denne farve kan du anvende:
http://www.alcro.se/Utomhus/Arbetsomraden/Putsfasad/Putsfasad/Puts/
Ekstremt let at male med og dækker latterligt godt (hvilket man ikke tror, da den føles som mælk i konsistensen)
Du behøver ikke tage nogen silikatmaling, hvis det er på en sokkel, hvor du har pudset med B eller stærkere (A).
Ellers har Alcro også en silikatmaling, som kan være fornuftig for dig, hvis soklen har tendens til at blive våd ved regn.
Jeg ville pudsningsslagge hele soklen inklusive planken (pudsning hæfter altid!) med A-bruk, og så måske pudse lecan med B eller A, og bruge den samme kost dyppet i vand, inden det har hærdet, for at få den samme overflade på grund og mur. Du kan stadig få et godt resultat på din grund, hvis du pudser B på planken og trækker op mod lecan. Det er gjort på en halv time. En variant for at svine mindre er at blande en konsistens som løs grød, tilstrækkeligt fast til at holde sammen på pudsbrættet og bare løbe langsomt ud. Læg den på pudsbrættet (se nedenfor), og træk den nedefra og op på planken lidt over muren. Derefter tager du den våde, men ikke dryppende kost og fejer det ud. Ventetiden imellem er vel 0-30 minutter afhængigt af vejret.
Brug altid kalkkost!
https://www.byggmax.se/verktyg/handverktyg-och-redskap/borstar-spadar-och-skaft/kalkkvast-p28531
Og så bruger du altså denne næste gang til at påføre pudsen, uanset om du kaster med ske eller bare trækker brættet direkte med mørtel nedenfra og op:
https://www.byggmax.se/verktyg/handverktyg-och-redskap/tillbeh%C3%B6r-mur-och-puts/putsbräda-p28535
http://www.alcro.se/Utomhus/Arbetsomraden/Putsfasad/Putsfasad/Puts/
Ekstremt let at male med og dækker latterligt godt (hvilket man ikke tror, da den føles som mælk i konsistensen)
Du behøver ikke tage nogen silikatmaling, hvis det er på en sokkel, hvor du har pudset med B eller stærkere (A).
Ellers har Alcro også en silikatmaling, som kan være fornuftig for dig, hvis soklen har tendens til at blive våd ved regn.
Jeg ville pudsningsslagge hele soklen inklusive planken (pudsning hæfter altid!) med A-bruk, og så måske pudse lecan med B eller A, og bruge den samme kost dyppet i vand, inden det har hærdet, for at få den samme overflade på grund og mur. Du kan stadig få et godt resultat på din grund, hvis du pudser B på planken og trækker op mod lecan. Det er gjort på en halv time. En variant for at svine mindre er at blande en konsistens som løs grød, tilstrækkeligt fast til at holde sammen på pudsbrættet og bare løbe langsomt ud. Læg den på pudsbrættet (se nedenfor), og træk den nedefra og op på planken lidt over muren. Derefter tager du den våde, men ikke dryppende kost og fejer det ud. Ventetiden imellem er vel 0-30 minutter afhængigt af vejret.
Brug altid kalkkost!
https://www.byggmax.se/verktyg/handverktyg-och-redskap/borstar-spadar-och-skaft/kalkkvast-p28531
Og så bruger du altså denne næste gang til at påføre pudsen, uanset om du kaster med ske eller bare trækker brættet direkte med mørtel nedenfra og op:
https://www.byggmax.se/verktyg/handverktyg-och-redskap/tillbeh%C3%B6r-mur-och-puts/putsbräda-p28535
Senest redigeret:
Synd at jeg har fået så gode råd efter jeg har gjort det færdigt, for jeg antager, at jeg ikke kan lægge et rigtigt tyndt lag cement-mørtel ovenpå det jeg allerede har gjort for at få betonpladen og sokkel i samme struktur? Måske findes der en anden løsning end at anvende mørtel? Jeg skal ikke male før om et par uger tænkte jeg, så jeg måske støder på en løsning indtil da...
Var i farveforretningen i dag og kiggede efter farve. De anbefalede sokkelfarve og ikke nogen silikat. Man skulle fortynde farven første gang med 20% vand. Derefter skulle det række med en gang ovenpå det eller måske to.
Var i farveforretningen i dag og kiggede efter farve. De anbefalede sokkelfarve og ikke nogen silikat. Man skulle fortynde farven første gang med 20% vand. Derefter skulle det række med en gang ovenpå det eller måske to.
Lyder fornuftigt med akrylatfarve på en hård sokkel, som ikke bør suge vand som en mere kalkrig kc-puds gør.E Eazy1 sagde:Synd at jeg har fået så fine råd efter jeg har gjort det færdigt, for jeg antager, at jeg ikke kan lægge et rigtig tyndt lag cement-brug ovenpå det jeg allerede har gjort for at få betonpladen og sokkel i samme struktur? Måske findes der en anden løsning end at anvende brug? Jeg skal ikke male før om et par uger tænkte jeg, så jeg måske støder på en løsning indtil da...
Var i farvebutikken i dag og kiggede efter farve. De anbefalede sokkelfarve og ikke nogen silikat. Man skulle fortynde farven første strygning med 20% vand. Derefter skulle det række med én strygning ovenpå det eller måske to.
Cementbrug (A) skal ikke slæmmes på B-brug, man lægger aldrig et hårdere brug på et svagere.
Og så ville jeg vaske pudset (børste, opvaskemiddel + skyl, malervask behøves ikke) efter at det er hærdet, og forsøge at male så når det er tørret tilstrækkeligt. Mindst 5-7 grader om natten, ellers bør du vente til næste år.
Hvorfor skal jeg vaske pudset, når det er nyt? Jeg havde tænkt mig at vaske selve pladen med højtryk, inden jeg maler. Der er lidt algebelægning på.A Alko sagde:Det lyder fornuftigt med akrylatmaling på en hård sokkel, der ikke bør absorbere vand som en mere kalkrig kc-puds gør.
Cementmørtel (A) skal ikke slammes på B-mørtel, man lægger aldrig en hårdere mørtel på en svagere.
Og så ville jeg vaske pudset (børste, opvaskemiddel + skyl, malervask er ikke nødvendig) efter det er hærdet, og forsøge at male når det er tørt nok. Minimum 5-7 grader om natten, ellers bør du vente til næste år.
Jeg tror, jeg maler næste weekend. Jeg har købt "struktursand," som jeg vil bruge i malingen, så der ikke bliver så store forskelle i strukturen mellem pladen og pudset. Jeg vender tilbage med et billede, når jeg har malet
Klik her for at svare