Er i gang med at sætte krydsfiner op i toilettet. Havde købt en masse krydsfiner fra Beijer, som ikke rakte, så jeg tog til nærmeste trælast for at købe en lille 2500x900, som manglede. Jeg blev overrasket over farveforskellen, da jeg satte den op. Undrer mig over, om nogen har oplevet dette, og om det er almindeligt med konstruktionskrydsfiner? Moelvenskiven er købt i dag.

• Billede viser forskellig farvet konstruktionsplyfa på en toiletvæg. Lysere Moelven-skiva til højre, mørkere til venstre.
P
L Luki5 sagde:
Er ved at sætte plade op i toilettet. Havde købt en masse plade fra Beijer som ikke rakte til, så jeg tog til nærmeste bræddegård for at købe en lille 2500x900 der manglede. Jeg blev overrasket over farveforskellen, da jeg satte den op. Undrer mig over, om nogen har oplevet dette, og om det er almindeligt på konstruktionsplade? Moelven-pladen er købt i dag.
Der bør være en varedeklaration på det, du har købt?

P
L Luki5 sagde:
Jeg kan finde hvad jeg har købt. Troede k20/70 var den samme.
Den lyse er beijers RAW, [link]
Og den nye er moelven vänerply 04 k20/70 c/c.
Ja men butikken hvor du har købt det bør kunne levere et produktblad om hvad det er for træsort i pladerne, for det ser ud til at være forskellige eller er det en synsbedrag?

Er det muligvis en vådrumsplywood eller en ubehandlet plywood?
Rejäl sagde:
Jo men butikken hvor du har købt det bør kunne levere et produktblad om, hvilken træsort der anvendes i pladerne, for det ser ud til at være forskellige eller er det en synsbedrag?
Kan ikke finde noget om sorten på RAW plywooden, men moelven har 98% gran og 2% fyrretræ.
Årsagen til spørgsmålet om det er usædvanligt var vel mere om pladen er blevet dårlig, så man bør sætte en ny op, men hvad jeg kunne se på bræddergården var hele stakken samme farve.

P
L Luki5 sagde:
Er det muligvis en vådrumsplywood eller en upudset plywood?

Kan ikke finde noget om sort på RAW plywooden men moelven har 98% gran og 2% fyr.
Årsagen til spørgsmålet om det er usædvanligt var vel mere om pladen er blevet dårlig så man bør sætte en ny op men hvad jeg kunne se på bræddegården var hele bunken samme farve.
Du må stille spørgsmålet til Beijer!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.