Hej,
Skal montere en pocketkarm for enkeltgips i en nybygget væg.
(Denne: https://www.bygghemma.se/hus-och-by...dorrskarm-diplomat-pocket-vit/p-131737-131738 )
Vil bygge væggen med OSB under.
Fungerer det at gøre som jeg har tænkt?
Se billed.
Tak på forhånd
Skal montere en pocketkarm for enkeltgips i en nybygget væg.
(Denne: https://www.bygghemma.se/hus-och-by...dorrskarm-diplomat-pocket-vit/p-131737-131738 )
Vil bygge væggen med OSB under.
Fungerer det at gøre som jeg har tænkt?
Se billed.
Tak på forhånd
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,407 indlæg
Er ikke den karm til 70mm regler? Målet 95 skulle da være inkl gips 70+12,5x2?
Bortset fra det tænker jeg, at det bør fungere, men jeg ville enten have købt en pocketkarm til dobbelte plader direkte eller bare løst det med en salningsliste eller klackfoder.
Bortset fra det tænker jeg, at det bør fungere, men jeg ville enten have købt en pocketkarm til dobbelte plader direkte eller bare løst det med en salningsliste eller klackfoder.
Yes. Er tænkt for 70mm regel. Forsøger at gøre væggen så smal som muligt derfor min tanke at gøre som på billedet ovenfor i stedet for 70 + osb + gips og en bredere karmRickard. sagde:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,407 indlæg
Jeg er ingen ekspert på emnet og har kun monteret en pocketkarm, men ud fra den erfaring tror jeg, det vil fungere, forudsat at det var en trykfejl i tegningen, som det ser ud til at være. Jeg tror heller ikke, den mm du ville "tabe", vil kunne ses (hvis du bruger 12mm plade).H Herr Amadeus sagde:
Tænker det samme. Tanken var at bruge 12mm konstruktionsfiner og så 12,5mm gips. Bliver 0,5mm forskel per side, så tænker det burde fungere supergodt?Rickard. sagde:
Det fungerer, du laver jo et 70 rum af den. Dog bliver væggen meget "skrøbelig" med enkelgips. Selv med en OSB bagved svajer min ene pocketkarm. Så hvis den sidder lidt udsat, ville jeg have ofret de 25 mm, det indebærer at frigive OSB-pladen. Dette er en 80 dør. Så har jeg også sat en 1m dør. Der har jeg sat en 22 mm OSB, det blev rigtig stabilt. Jeg har brugt almindelige pocket karme til enkelgips, da de er de mest almindelige og billigste. I den har jeg så stukket OSB ind i rillen (Den tykke fræsede jeg ned til 12 mm i enden. Så gips udenpå, som går frem til kanten. Så skal jeg sætte en klakkarm eller lignende, har ikke nået dertil endnu
Vil køre plade + gips hele vejen. Er allergisk over for enkelgips, så det ville bare have irriteret mig i fremtiden ellers!M mojjen sagde:Det fungerer, du laver jo et 70 rum af den. Dog bliver væggen meget "rapplig" med enkelgips. Selv med en OSB bagved svajer min ene pocketkarm. Så hvis den er lidt udsat, ville jeg have ofret de 25mm, det indebærer at frigive OSB-pladen. Dette er en 80 dør. Senere har jeg monteret en 1m dør også. Der har jeg monteret en 22 mm OSB, det blev rigtig stabilt. Jeg har brugt almindelige pocket karme til enkelgips, da de er de mest almindelige og billigste. I den har jeg så stukket OSB ind i revnen (Den tykke fræste jeg ned til 12 mm i enden. Sen Gips udenpå, som går frem til kanten. Så må jeg sætte en klackfoder eller lignende, det har jeg ikke nået endnu![]()
Klik her for at svare
