Hej,
Jeg er i gang med vinden og skal begynde at montere tagpanel liggende i skråt tag. Har købt Garbos panelclips og havde nogle spørgsmål.

1) Skal man begynde fra en bestemt retning, nedefra eller oppefra?
2) Hvis jeg begynder nedefra, skal den første panel have fjederen eller noden opad?
3) Sætter jeg en tagpanel op og trykker clipsene ind i noden og sømmer? Det virker trangt også at sømme clipsene fast med hammeren. Så små clips. Skal man bruge en pistol i stedet?
I så fald hvad?

/ TW

Jeg har ikke paneleret en del med clips, dog ikke lige i loftet, men princippet er i hvert fald: a) Sæt bræt 1; b) fastgør bræt 1 med clips i noten; c) tryk bræt 2 ind i noten på 1; d) fastgør bræt 2 med clips i noten osv. Bemærk at det første bræt skal fastgøres på en anden måde i fjædersiden. Skal du have en liste i overgangen loft/væg, er det bare at sømme der, hvor listen kommer til at dække.

Følgelig:
1) Jeg ville gå nedefra og op, for det betyder, at når man trykker et bræt ind i noten på det foregående, gør man det oppefra og ned, hvilket burde være lettere end det modsatte.
2) Noten opad.
3) Ja, det er lidt trangt. Jeg plejer at bruge en sømdriver for ikke at risikere at slå mærker i brættet.

Søm så du får noten nedad, da syns springet mindre mellem not og fjeder, så det bliver oppefra og ned. Jeg har brugt en del med disse clips, men bruger nu udelukkende deres model, som man skruer, og specielt i loft er det nemmere at skrue.

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.