Hej!
Har et problem. Den væg jeg har tænkt at hænge fladskærmen på derhjemme er en gipsvæg - med stålskeletter.
Findes der skruer/plugge, der kan klare det? Har tidligere haft mursten og beton at arbejde med, men stål og gips i kombination føles som en tricky udfordring. Vil ikke have at tv'en løsner og falder ned på grund af vægten ligesom.
Er der nogen, der har lavet en sådan ophængning, og hvordan gjorde I det?
Har et problem. Den væg jeg har tænkt at hænge fladskærmen på derhjemme er en gipsvæg - med stålskeletter.
Findes der skruer/plugge, der kan klare det? Har tidligere haft mursten og beton at arbejde med, men stål og gips i kombination føles som en tricky udfordring. Vil ikke have at tv'en løsner og falder ned på grund af vægten ligesom.
Er der nogen, der har lavet en sådan ophængning, og hvordan gjorde I det?
Løsbygger
· Gävleborgs
· 2 434 indlæg
Molly er lige præcis til det der. Sørg for at bruge den rigtige type afhængigt af, om du har enkelt eller dobbelt gips. Køb også en tang, så bliver det lettere at montere dem.
Ingen problemer. Jeg mener, at en enkelgipsmolly M6 tager mindst 20 kg. Sæt beslag med fire af disse, så er det roligt.
Dette gælder kun, når TV'et hænger direkte på væggen. Hvis det er en form for vippearm eller lignende, der giver en hævarm, bliver det helt andre kræfter.
Det er som sagt lettere at montere, hvis du har en mollytang. Der plejer at være sæt hos f.eks. Clas Ohlson.
Dette gælder kun, når TV'et hænger direkte på væggen. Hvis det er en form for vippearm eller lignende, der giver en hævarm, bliver det helt andre kræfter.
Det er som sagt lettere at montere, hvis du har en mollytang. Der plejer at være sæt hos f.eks. Clas Ohlson.
TV'et kommer til at hænge direkte på væggen med den skinne, der er beregnet til dette, dvs. ingen svingarme til vinkling.tommib sagde:
Ingen problemer. Jeg mener, at en enkelt gipsmolly M6 kan klare mindst 20 kg. Sæt beslaget op med fire af dem, så er det roligt.
Dette gælder kun, når TV'et hænger direkte på væggen. Hvis der er en form for svingarm eller lignende, som giver et vippepunkt, bliver det helt andre kræfter.
Det er som sagt lettere at montere, hvis du har en mollytang. Der plejer at være pakker på f.eks. Clas Ohlson.
Jeg må helt klart investere i sådan en tang. Tak!
Klik her for at svare