Hej!
I forbindelse med at en elektriker skal installere lidt ny el i et rum, hvor der i dag er stående råspont spikret på liggende reglar (ydervæg), syntes han, at det var meget besværligt at trække elen, fordi du ikke har noget at fastgøre i, og hvis man skal lave riller, vil de nederste brædder ikke have noget at sidde i, så de vil vakle og muligvis forårsage problemer, inden gipsen kommer på.
Så tanken er at rive al råsponten ned, lade elen blive ordnet og erstatte med OSB-plader i stedet. Men jeg har læst delte meninger om, at OSB skal monteres med 2-3 mm mellemrum mellem pladerne på grund af bevægelser, er det virkelig så følsomt, og vil gipsen ikke revne som følge deraf? Selvfølgelig ikke samling på samling.
I forbindelse med at en elektriker skal installere lidt ny el i et rum, hvor der i dag er stående råspont spikret på liggende reglar (ydervæg), syntes han, at det var meget besværligt at trække elen, fordi du ikke har noget at fastgøre i, og hvis man skal lave riller, vil de nederste brædder ikke have noget at sidde i, så de vil vakle og muligvis forårsage problemer, inden gipsen kommer på.
Så tanken er at rive al råsponten ned, lade elen blive ordnet og erstatte med OSB-plader i stedet. Men jeg har læst delte meninger om, at OSB skal monteres med 2-3 mm mellemrum mellem pladerne på grund af bevægelser, er det virkelig så følsomt, og vil gipsen ikke revne som følge deraf? Selvfølgelig ikke samling på samling.
Klik her for at svare