Hej!

I forbindelse med at en elektriker skal installere lidt ny el i et rum, hvor der i dag er stående råspont spikret på liggende reglar (ydervæg), syntes han, at det var meget besværligt at trække elen, fordi du ikke har noget at fastgøre i, og hvis man skal lave riller, vil de nederste brædder ikke have noget at sidde i, så de vil vakle og muligvis forårsage problemer, inden gipsen kommer på.

Så tanken er at rive al råsponten ned, lade elen blive ordnet og erstatte med OSB-plader i stedet. Men jeg har læst delte meninger om, at OSB skal monteres med 2-3 mm mellemrum mellem pladerne på grund af bevægelser, er det virkelig så følsomt, og vil gipsen ikke revne som følge deraf? Selvfølgelig ikke samling på samling.
 
Nej sådan gør man jo altid.
 
Lulaua Lulaua sagde:
Nej så gør man jo altid.
Du mener, at man efterlader en lille åbning? Dit svar var lidt uformuleret for mig, så jeg undskylder!
 
S
Du kan fjerne en del af brædderne, så han kan komme til at trække sit, og så sætte dem tilbage igen. Mindre arbejde og meget billigere.
 
Lidt halvt Off Topic men...
Konstruktionsplywood har jo ikke dette undermål, så den håber jeg, man kan sætte kant i kant (har jeg gjort uden problemer allerede)
 
S sinuslinus sagde:
Du kan tage nogle af brædderne væk, så han kan komme til at trække sit og så sætte dem tilbage. Mindre arbejde og meget billigere.
At jeg ikke engang tænkte på dette, tak! Nu kan hjernen hvile og bare køre på :p
 
  • Synes
sinuslinus
  • Laddar…
Nissens
M MagHam sagde:
Lidt halvt Off Topic men...
Konstruktionsplywood har jo ikke dette undermål så den håber jeg man kan sætte kant i kant (har jeg gjort uden problemer allerede)
Nej, alt træ er "levende" og bevæger sig, så der skal være sprække selv på konstruktionsplywood.
 
Davidbagare
Lulaua Lulaua sagde:
Nej så gör man jo altid.
Hahahah dårligste svar jeg nogensinde har læst. Korte svar er jo gode, men konkurrencen ”korteste korrekte svar” vinder du ikke alligevel :)
 
Hvad er ukorrekt mener du?
 
Davidbagare
Lulaua Lulaua sagde:
Hvad er forkert mener du?
Ja
 
  • Synes
Byggtrollet og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.