Hvor dybt skal jeg bore, og hvilken diameter skal jeg bruge? Forudsætningerne er følgende. Jeg skal sætte en poolstige fast. Poolen er muret i leca med 50 mm betonplader helt frem til poolkanten. Set oppefra er det altså 50 mm betonplade, muret fuge, 190 mm lecablok. Jeg har 1 m rustfri gevindstang M8, som jeg tænkte at bruge til fire fastgørelsespunkter (altså 25 cm hver). Jeg har også fire "kemiske ankere" i form af glasampuller med diverse smørelse i. Desværre har jeg ikke emballagen tilbage, så jeg har ingen beskrivelse på, hvordan man gør. Ampullerne er mærket fischer RM 8, så jeg antager, det er Kartro, det drejer sig om. Skal jeg bore præcis så dybt, som jeg skal ned med gevindstangen, eller skal jeg have lidt overmål? Skal jeg have samme huldiameter som stangen og ampullerne, eller skal der være overmål der? Tips til det eller et link til en beskrivelse ville være værdsat.

Bor 10mm til den dybde, du vil have, at gevindstangen skal stikke op, tryk ampullen ned, kør gevindstangen i, drej og træk den op og ned nogle gange.

//Micke

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.