jeg er nået til øjeblikket; montering af indvendig dør i letbetonvæg. Jeg har banket al den gamle puds ned, så jeg har "ren" letbeton synlig.

Hvordan skal jeg gøre med pudset mod dørkarmen? Jeg har to alternativer, som jeg ser det lige nu (der kan jo være et par alternativer til, som jeg ikke ser, jeg er jo amatør 😄)

Alt. 1: pudser mod dørkarmen og monterer gerigter. Karmen altså i niveau med færdig pudset væg.

Alt. 2: Monterer dørkarmen i "midten" af letbetonvæggen og pudser små "flunker".

Nu kom jeg selv på et 3. alternativ...

Alt. 3: Som alt 1, men uden gerigter. Holder overgangen mellem træ og puds? Uden at revne?

Hvordan skal jeg gøre for at få det pænt?

Alt 2 ser nok bedst ud.

Haba_tsutt sagde:
jeg er nået til øjeblikket; montering af inderdør i letbetonvæg. Jeg har banket al den gamle puds ned, så jeg har "ren" letbeton fremme.

Hvordan skal jeg gøre med pudsen mod dørkarmen? Jeg har to alternativer som jeg ser det lige nu (der kan jo være et par alternativer mere, som jeg ikke ser, jeg er jo amatør 😄)

Alt. 1: pudser mod dørkarmen og monterer gerigt. Karmen altså i flugt med færdigpudset væg.

Alt. 2. Monterer dørkarmen i "midten" af letbetonvæggen og pudser små "smyge".

Nu kom jeg på et 3. alternativ selv...

Alt. 3. Som alt 1 men uden gerigt. Holder overgangen mellem træ og puds? Uden at revne?

Hvordan skal jeg gøre for at få det pænt?
Sådan ser min ud. Dette er en dør gennem den gamle ydervæg (tilbygning)
Måske kan det hjælpe dig på vej...

Dør gennem en gammel ydervæg, med hvid dør og moderne håndtag.

Dør gennem gammel ydervæg i en tilbygning med hvid væg, dørhåndtag og stikkontakt synlig.

• Synes
Haba_tsutt
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.