Hej,

skal hænge en hattehylde op men er usikker på, hvilken type væg det er, jeg arbejder med. Der er et tyndt lag hvidt (gips tror jeg) lige under tapetet. Derefter et mørkt gråt smuldret materiale (meget smuldret), som er ret nemt at bore i, men som smuldrer let (gætter på, det ikke er beton p.g.a. let at bore i og så ser jeg træ i bunden af det hul, der er boret. Væggen er tynd (150-200 mm) og adskiller gangen fra køkkenet. Har overvejet beton, men synes det er for nemt at bore i, er usikker på, hvorfor jeg ser træ. Det er bestemt ikke gipsplade. Huset blev bygget i 40'erne og er en lejlighed i en etageejendom, kan dog være renoveret siden da. Al hjælp værdsættes! hvis nogen ved, hvilken type væg det er, og hvilken type dyvel der er nødvendig, samt om jeg skal bruge ankerlim.

• Et borehul i en væg med hvidt gipslag, mørkegråt smuldrende materiale og træ i bunden; væggen er mellem korridor og køkken.
H
H halj sagde:
Lyder som letbeton. Der findes særlige skruer til dette, dog ret grove, 8mm. F.eks.
[link]
Tak for svar! er det almindeligt, at der er træ bag letbeton? desværre er skruerne alt for grove. Hattehylden kan kun hænges på skruer, hvis hoved er maksimalt 7-8 mm brede.

T tergo sagde:
ev en kloasongvägg [link]
Tak! Har gogglat lidt, kan være det. Ved du noget om at montere i Kloasangvæg? Rækker det, hvis man ind i spräckpanelen, eller skal man hele vejen ind i plankstammen? Jeg antager, at plugg er overdrevet, hvis der findes en træstamme at fæstne i. Væggen er som sagt ret tynd, så bør ikke være langt til stammen....

behøves ikke plug i den slags væg, sprækkeark plejer at sidde med 5-10 mm mellemrum og der plejer at være ca 25mm puds
em_gw em_gw sagde:
er det nok, hvis man ind i sprækkearken
ja

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.