Hej!
Jeg er en total novice inden for byggeri/tagmontering, og min googletålmodighed er opbrugt. Nu håber jeg på, at en eller flere venlige sjæle kan besvare mine spørgsmål.
Jeg vil altså montere en gardinskinne ved vinduesvæggen, som er 3 meter lang.
Skinnen behøver kun at være ensporet, og det gør ikke noget, om den går i overlap (behøver ikke at kunne sammenkobles, hvis jeg har brug for 2 stk). Skinnen må gerne være meget basic, men ikke noget skrammel, da jeg skal fæstne to mørklægningsgardiner i den. Huset er fra 70'erne, og indertaget kan trykkes lidt ind med fingeren (føles lidt blødt, og materialet bag malingen er brunt og porøst).

Nu undrer jeg mig altså:
1. Hvad er dette for et loft?
2. Hvad bruger jeg for en skrue?
3. Tips til en pæn loftsskinne?
4. Har jeg overset noget?
 
  • Ledninger og brun porøst materiale i loftet, nærbillede.
  • Hvidt loft med indbyggede striber, en synlig ledning og en indbygget lampe. Materialet virker porøst og passer til beskrivelsen i teksten.
RoTe
Ser vel ud som en form for træfiberplade? Det er ikke raketforskning, du har sikkert en skrue derhjemme, som du kan teste at skrue i ved siden af, hvor kablerne går ud til loftlampen, så hullet kommer til at blive dækket af lampen senere. Virker skruen der, så har du en vinder.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.