Hej!
Jeg er en total novice inden for byggeri/tagmontering, og min googletålmodighed er opbrugt. Nu håber jeg på, at en eller flere venlige sjæle kan besvare mine spørgsmål.
Jeg vil altså montere en gardinskinne ved vinduesvæggen, som er 3 meter lang.
Skinnen behøver kun at være ensporet, og det gør ikke noget, om den går i overlap (behøver ikke at kunne sammenkobles, hvis jeg har brug for 2 stk). Skinnen må gerne være meget basic, men ikke noget skrammel, da jeg skal fæstne to mørklægningsgardiner i den. Huset er fra 70'erne, og indertaget kan trykkes lidt ind med fingeren (føles lidt blødt, og materialet bag malingen er brunt og porøst).
Nu undrer jeg mig altså:
1. Hvad er dette for et loft?
2. Hvad bruger jeg for en skrue?
3. Tips til en pæn loftsskinne?
4. Har jeg overset noget?