Man bør tilsyneladende hæve gipspladerne nogen centimeter fra betongulv på grund af fugten. Mit spørgsmål er, hvad har man under hævningen, hvis man ikke skal lægge nyt gulv? Det andet spørgsmål er, hvis man skal flydespartle efter at have rejst væggen, kan flydespartlen skade gipsen? Skal man lade flydespartlen løbe ind under gipspladen?
Medlem
· Västernorrland
· 12 028 indlæg
Men hvad har man så for fugt, der kun kommer op i gipspladerne?
Medlem
· Västernorrland
· 12 028 indlæg
jo selvfølgelig er det fugtfølsomt men har man så meget fugt i pladen så synes jeg nok man skal overveje det i første omgang.
Tænker mest som en sikkerhedsforanstaltning, har egentlig ingen anelse om fugtindholdet men det føles ikke som en alt for krævende indsats heller. Derimod er jeg ret usikker når det gælder at flydespartle og den som trænger ind under gipsen. Ved ikke hvordan det påvirker.Stefan1972 sagde:
Det at man hæver gipsen er jo for at få tæt ved loftet som skrevet ovenfor eller for at få en større bevægelsesfrihed for fx parketgulv. Har aldrig hørt at det har med fugt at gøre. Skal man flydespartle forsøger man jo at få gipsen så tæt mod pladen som muligt da det bliver lettere at tætne.
Klik her for at svare