Jeg skal skrue en hylde op på en gipsvæg og har købt gipsankre med tilhørende skruer. Bliver lidt i tvivl om, hvordan jeg skal skrue den op. Har prøvet en skrue, og den går meget stramt ind i ankret. Er lidt i tvivl om, den begynder at glide i gipset.
Er der nogen, der har brugt denne? Biltemas at.nr er 81-536.

• Gipsanker og skrue fra Biltema, bruges til at fastgøre hylder i gipsvægge. Ankret er lavet af metal, beregnet til at give ekstra stabilitet.
J
Jeg er ikke hundrede på, om det er Biltemas jeg har prøvet før, men de plejer vel at være træg at få i. Er du sikker på, at gipsankre holder alligevel for hylden?

Den er ca. 1200 mm lang og vil have tre støtte med to fastgørelsespunkter i hver. Vil have nogle kurve med vanter osv., altså ret lette ting. Rodder det, kan jeg måske forstærke hullet lidt.

Jeg ville nok have satset på mollyplugg, eller en anden ekspanderplugg i stedet. En hylde vil man ikke have i hovedet.

Havde nok hellere kørt på Molly.
Bliver ret ofte mere belastning på en hylde end man tror.
Ved ikke hvordan støtten ser ud men oftest er det kun et af to fastgørelsespunkter der får næsten al belastning.

Har testet disse en gang. Dårligste som er opfundet. Når de begynder at glide eller give lidt efter, så du tænker, nu strammer jeg lidt igen. Så får du en krater. Undgå!

J
O olotor sagde:
Den er ca. 1200 mm lang og vil have tre støttepunkter med to fastgørelsespunkter i hver. Vil have nogle kurve med vanter osv., altså ret lette ting. Hvis det bliver problemer, kan jeg måske forstærke hullet lidt.
Det ser ud til, at der er meget tæt gevind på de skruer, der sendes med, så er du sikker på, at det er originalet, du har? Det er sket, at jeg har fundet et løst anker og forsøgt med en almindelig skrue, som til rawplug, og da var det umuligt efter halve skruen. Men prøv med en anden i posen, det kan jo være en der bare har fået et slag.

Tag blå duomax med 75mm skrue - let at arbejde med, frigiver ikke og er nem at fjerne

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.