1,009 læst ·
3 svar
1k læst
3 svar
Montering af gips på loft af "masonitplader"
Hej, har nyligt købt et hus fra -75 hvor loftet i soveværelserne er det samme som i denne tråd:
https://www.byggahus.se/forum/threads/montera-faesta-reparationsgips-pa-innertak-av-masonit.306420/
Jeg har de samme tanker om at sætte gips i loftet og overvejer at sætte gles under det eksisterende loft. Spærerne ligger med 1200 cc og jeg undrer om glesen kan klare den afstand uden at bøje nedad, når gipsen er sat på? Fordi tråden ikke har nogen rigtig afslutning, hvor man kan se resultaterne, har jeg to spørgsmål.
1: Har nogen haft succes med at sætte gips direkte mod et sådant loft ved at fastgøre gipsen mod pladerne?
2. Vil det virke at sænke loftet ved at sætte gles under det eksisterende for kun at bruge spærerne som fastgørelsespunkt for glesen?
Mvh
DK
https://www.byggahus.se/forum/threads/montera-faesta-reparationsgips-pa-innertak-av-masonit.306420/
Jeg har de samme tanker om at sætte gips i loftet og overvejer at sætte gles under det eksisterende loft. Spærerne ligger med 1200 cc og jeg undrer om glesen kan klare den afstand uden at bøje nedad, når gipsen er sat på? Fordi tråden ikke har nogen rigtig afslutning, hvor man kan se resultaterne, har jeg to spørgsmål.
1: Har nogen haft succes med at sætte gips direkte mod et sådant loft ved at fastgøre gipsen mod pladerne?
2. Vil det virke at sænke loftet ved at sætte gles under det eksisterende for kun at bruge spærerne som fastgørelsespunkt for glesen?
Mvh
DK
Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 474 indlæg
Hvis glesen skrues i spærene, kan du hænge gips uden problemer. Kompletter med konstruktionslim mellem gles og masonit og mellem gips og gles, hvis du er bekymret.
Men så er 1200 cc ikke tilstrækkelig afstand for at bjælkerne kan give efter nedad med gips monteret på dem? For tanken er at sænke loftet tilstrækkeligt meget (ca. 50mm), så man får plads til en lampeboks i midten af rummet, da der i øjeblikket er to, fordi der tidligere har været to soveværelser, og nu er det ét stort.
Undskyld for det forsinkede svar 😊
Undskyld for det forsinkede svar 😊
Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 474 indlæg
Så behøver du jo alligevel dobbelt gles i begge retninger. Eller kør 45:a.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Bli av med falsad kant gipsinnertak
Tak & Vind -
Montering av takgips
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Bruge tyndere forskallingsbræt end 28x70 til gipsloft
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Spricka i gipsskiva vid montering av innertak
Tak & Vind -
Fuktspärr vid montering av gips innertak