Jeg har en 40l trykekspansionsbeholder, der skal op på væggen i fyrrummet. Kan beslaget monteres direkte på gipsen (dobbeltgips) uden at det går i stykker? Den vil vel veje lidt over 40kg.

JOcke
 
Det bør gå med den rette pløk.

Jeg ville have taget et stykke krydsfiner eller OSB, 620*300mm, malet hvid (eller i den rette vægfarve) og skruet det i reglerne. Så monteret beholderen med almindelige skruer i pladen.
Sikrere montering, som garanteret kan klare folk, der snubler og rykker fat i beholderen eller lignende Murphy-scenarie :)
 
Det må nok blive noget sådant. Håber jeg finder reglarna. :)
 
Du måske kan løfte listerne? Eller måle ud fra væggen.
Slår du med skaftet på en PH2 skruetrækker, plejer det at kunne høres ret tydeligt med ;)
 
Det er ikke muligt at få adgang til den øvre regel, kun en (den nedre) regel. Hvordan skal jeg gøre det så? Jeg vil sætte en brædde op som er 145mm x 21mm og 55cm lang.

Jocke
 
Så længe i hvert fald halvdelen af fastgørelsespunkterne rammer en regel, ser jeg ingen bekymringer med det.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.