Et udseendespørgsmål som jeg vakler med frem og tilbage....
Har sat fliser op over vasken. Ved den korte side af vasken følger fliserne bordpladen (ca. 60cm dyb) hele vejen ud. Over fliserne sidder overskabe med en dybde på ca. 35cm.

Skal/bør man lade fliselisten fortsætte så den følger fliserne hele vejen ud, eller bør man afslutte den ved overskabenes forkant?

Hvis man stopper ved overskabene, skal man i stedet fuge ovenpå fliserne den sidste del. Det kan også se okay ud.

Hvad anbefales?

//LocTite

Hvis jeg forstår rigtigt, har du en liste under skabene, der møder fliserne?
Har du dæksider på overskabene, der stikker ned under skabets bund? I så fald ville jeg vælge at afslutte med listen der og derefter sætte en lille aluminiumsliste udenpå.
Hvis du ikke har noget, der bryder, ville jeg lade listen fortsætte.

Men som sagt, en smagssag :)

Hvis du ikke allerede har tapetseret, så gør det efter, at du har sat listen, så tapetet kan skæres mod listen; så slipper du for en sprække mellem væg og liste, hvis væggen ikke er helt lige.

Måske forklarede lidt tvetydigt, men flisen er opsat på væggen langs en køkkenvask. Derefter ved den korte ende af køkkenvasken, mod væggen, fortsætter flisen ud til forkant køkkenvask. Bliver en flade med en 90gr indvendigt hjørne. Overskab sidder skruet på langsiden så at sige.

Jeg har endnu ikke monteret dæklisterne i underkanten af skabet. Så jeg behøver ikke at "udskære" fliselisten til det, men kan lade dækliste gå mod fliselisten, hvis jeg vælger at lade den fortsætte hele vejen. Det er desuden sådan, at dækliste og fliseliste har samme højde. Hmm, hælder til at lade fliselisten gå hele vejen. Kan jo ikke blive mere end forkert....

//LocTite

LocTite sagde:
Hmm, hælder til at lade kakellisten gå hele vejen. Kan jo ikke blive mere end forkert....

//LocTite
Så blev det! Flot oxå!

//LocTite

LocTite sagde:
Så blev det! Snyggt oxå!

//LocTite
Kanon! Billeder er altid hyggelige ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.