Indedelen på den bestilte luftvarmepumpe kommer til at sidde over en indendørs dør på en rigtig skrammelvæg i hallen med kun gipsplader (ingen OSB under). Derimod er der to (dør)stolper med cc 1000 mm, som dog ikke 800 mm lv-pumpe kan skrues direkte på. Overvejer to alternative løsninger - hvilken skal man vælge? Deltag gerne med dine tanker eller kom med bedre forslag:
1. Save en træplade (spån/MDF) til, som passer mellem stolperne over døren. Fase kanterne og tapetsere den (skal alligevel tapetsere hallen). Hvad skal tykkelsen være? Gipsen gør vel ikke meget gavn bag pladen?
2. Placere to nogenlunde diskrete stolper, typ lægte, at skrue pladen op på. Fase enderne og male i tapetfarven for at komme nogenlunde fra det æstetisk.
3. En genial og flot løsning, som nogen anden her kommer på for mig.
1. Save en træplade (spån/MDF) til, som passer mellem stolperne over døren. Fase kanterne og tapetsere den (skal alligevel tapetsere hallen). Hvad skal tykkelsen være? Gipsen gør vel ikke meget gavn bag pladen?
2. Placere to nogenlunde diskrete stolper, typ lægte, at skrue pladen op på. Fase enderne og male i tapetfarven for at komme nogenlunde fra det æstetisk.
3. En genial og flot løsning, som nogen anden her kommer på for mig.
Jeg tror ikke, du behøver at bekymre dig om belastningen af
inderdelen, den fastgøres på en plade med mindst 20 huller til at skrue i
brug mollyplugs eller noget andet beregnet til gips, så skal det
holde, inderdelen vejer nok maks 15kg.
inderdelen, den fastgøres på en plade med mindst 20 huller til at skrue i
brug mollyplugs eller noget andet beregnet til gips, så skal det
holde, inderdelen vejer nok maks 15kg.
Klik her for at svare