Halløjsa ekspertisen! Mellemjule-projektet er det gamle rengøringsskab, som bliver garderobe ind mod soveværelset. Så skal jeg lukke den gamle dør med en gipsplade. Hvordan fastgør jeg den? Skal jeg beholde stolperne, som døren sidder i? Eller skal jeg fjerne alt og begynde fra bunden med en ny reglering i letbetonvæggen? Det skal jo være glat og lige, så jeg kan spartle og male på.

Træstolpen som døren sidder på nu er 21,5 mm i tykkelse.

Tips? Forslag?

Takker på forhånd for svar!

B

• En hvid dør i en væg med åbent mellemrum, klar til at blive erstattet med gipsplader til garderobeprojekt.
  • Garderobe under renovering med en åben skabsdør. Gipsvæg er ved at blive installeret i døråbningen. Trægulv og et vindue med gardiner i baggrunden.
Løft af døren, skru af evt. hængsler og skru gipspladen i stommen på garderoben?

Ser ud som om stommen er "forsænket" sammenlignet med den eksisterende væg, så da burde det blive glat mod den eksisterende væg (svært at se på billederne).

• Dør indbygget i en væg med fjernet gesims, hvor de synlige kanter er markeret med blå linjer.
P Pickadollen sagde:
Løft af døren, skru eventuelle hængsler af og skru gipspladen i stommen på garderoben?

Ser ud som at stommen er "forsænket" sammenlignet med den nuværende væg så da burde det blive glat mod den nuværende væg (svært at se på billederne).
Tak for svaret, reglen er i niveau med væggen vil jeg sige!

Gips plejer at være 13 mm og reglen der sidder er 22 mm.

• Væg vises med eksponeret kant af gipsplade og træregel, hvor gipsen er 13 mm og reglen 22 mm ifølge bruger.
  • Væg i rum med revne og udsat konstruktionstræ, viser overgang mellem gips og regel.
B bo-ca sagde:
Tak for svar, reglen er i niveau med væggen vil jeg sige!

Gips plejer at være 13 mm og reglen der sidder er 22 mm.
Jeg følger ikke helt med... Skal du dække på ydersiden (i den retning som garderoben åbnes)? Så er det vel bare at sætte gips på over åbningen, spartle, male - klart?

P Pickadollen sagde:
Jeg følger ikke helt med... Skal du dække på ydersiden (i retningen som garderoben åbnes)? Så er det vel bare at sætte gips op over åbningen, spartle, male - færdigt?
Hvordan fastgør jeg gipspladen, som skal ligge i linje med reglerne og ikke udenpå? Findes der beslag?

C
B bo-ca sagde:
Hvordan fæster jeg gipspladen, som skal ligge i linje med reglarne og ikke udenpå? Findes der beslag?
Findes der ingen regel at skrue i, må du sætte en regel op. Det er vigtigt, at det bliver "stumt" i overgangen mellem gammel og ny væg, ellers vil der komme en revne der.

C cpalm sagde:
Findes der ingen regel at skrue i, må du sætte en regel der. Det er vigtigt, at det bliver "stumt" i overgangen mellem gammel og ny væg, ellers vil der komme en sprække der.
Ok det kræver en regel til der altså i bagkant! Jeg tænkte sætte kant til kant med vinkeljern men må måske tænke om.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.