1,632 læst ·
2 svar
2k læst
2 svar
Montere gelænder på første sal, på parket eller ej?
Hej!
Snart kommer snedkeren med rækværk til overetagen. Jeg har valgt at vente med at lægge gulvet, indtil
rækværket er på plads.
Men nu er jeg begyndt at spekulere på, om det er det rigtige at gøre, og jeg har begyndt at kigge på en masse billeder
på nettet.
Ud fra hvad jeg kan se på alle billederne, ser det ud til, at de fleste monterer rækværket oven på parketten,
kan det virkelig være korrekt?
Vi vil have parket på overetagen, og det er et ret stort og åbent område, så der vil være en del bevægelse i det mellem sommer/vinter. Er det ikke forkert at montere rækværket på parketten
og fastspænde det?
Hvis man ikke sætter rækværket på parketten, men direkte mod gulvspånpladerne, er det i så fald mest stilfuldt
med bare en slags kvartsstav mod bundskinnen på rækværket? (alt skal være eg)
Taknemmelig for svar fra en forvirret.
(jeg skal snakke med snedkeren i løbet af ugen og dobbeltkontrollere med ham, hvad han synes,
men vil gerne have input fra andre også)
Snart kommer snedkeren med rækværk til overetagen. Jeg har valgt at vente med at lægge gulvet, indtil
rækværket er på plads.
Men nu er jeg begyndt at spekulere på, om det er det rigtige at gøre, og jeg har begyndt at kigge på en masse billeder
på nettet.
Ud fra hvad jeg kan se på alle billederne, ser det ud til, at de fleste monterer rækværket oven på parketten,
kan det virkelig være korrekt?
Vi vil have parket på overetagen, og det er et ret stort og åbent område, så der vil være en del bevægelse i det mellem sommer/vinter. Er det ikke forkert at montere rækværket på parketten
og fastspænde det?
Hvis man ikke sætter rækværket på parketten, men direkte mod gulvspånpladerne, er det i så fald mest stilfuldt
med bare en slags kvartsstav mod bundskinnen på rækværket? (alt skal være eg)
Taknemmelig for svar fra en forvirret.
(jeg skal snakke med snedkeren i løbet af ugen og dobbeltkontrollere med ham, hvad han synes,
men vil gerne have input fra andre også)
ellers bliver det ret flot, hvis man fræser en rille i rækværkets nedre del, så man kan gå ind med parketten under, men stadig skrue rækværket i spånpladen eller lignende...
Klik her for at svare