32,205 læst ·
56 svar
32k læst
56 svar
Montere trappe eller lægge gulv først?
Skal lægge en ny trappe til overetagen og skal samtidig lægge parket på nederste etage, hvor trappen er. Skal jeg lægge gulvet først og stille trappen på gulvet eller skal trappen først og derefter lægge gulvet rundt om trappen? :S 
Præcis min tanke også, burde være risiko for knirk. Desuden, hvis der står en tung trappe på gulvet, burde det påvirke gulvets evne til at bevæge sig. Lægge gulvet med bevægelsesfrihed mod trappen og derefter en net liste for at dække mellemrummet mod trappen burde være bedre.Mikael_L sagde:
OK. Jeg er bevidst om, at du har viden om emnet trapper, så jeg benytter lejligheden til at spørge om, hvordan du synes, man fæstner trappen i nederste kant, mod gulvet? Eller skal man måske slet ikke fæstne den? Hvorfor jeg spørger; er om der skal være solide fastgørelser, og at jeg dermed må lokalisere mine gulvvarmeslanger. Bore 4 cm ned i pladen er piece of cake, men dybere begynder at gøre mig nervøs.
OK.
Vang kommer i mit tilfælde dels løbe mod ydervæg, dels en indervæg med 45x70mm reglar, andre indervægge består her af 45x45 reglar, OSB og gips pbs.
Men lige denne væg mod trappen tænkte jeg på og valgte lidt grovere reglar med tanke på at trappen antageligvis ville sætte pris på en lidt mere solid væg.
Jeg kan også skrue lime pladerne for at opnå en endnu stivere væg at montere mod.
Men mange tak.
Så lægger jeg altså gulv først, så skruer jeg bare trappen ordentligt i væggene og lader gulvet være flydende under trappen.
trappen ... trappen ... ? :x
tja ... hvad hedder det egentlig ...
Vang kommer i mit tilfælde dels løbe mod ydervæg, dels en indervæg med 45x70mm reglar, andre indervægge består her af 45x45 reglar, OSB og gips pbs.
Men lige denne væg mod trappen tænkte jeg på og valgte lidt grovere reglar med tanke på at trappen antageligvis ville sætte pris på en lidt mere solid væg.
Jeg kan også skrue lime pladerne for at opnå en endnu stivere væg at montere mod.
Men mange tak.
Så lægger jeg altså gulv først, så skruer jeg bare trappen ordentligt i væggene og lader gulvet være flydende under trappen.
trappen ... trappen ... ? :x
tja ... hvad hedder det egentlig ...
Sæt gerne reglarne med c/c 450 mm og max. 200 mm fra hjørne. Så bliver det godt! d^_^bMikael_L sagde:
Trappen.
hvorfor skal man ikke overfladebehandle væggen først?