Hej

Er i gang med at fixe en stald. Har en grund i Lecablokke, der er pudset. Nu skal der monteres et træbeklædning (28mm gulv) på disse vægge, dels for at minimere eventuelle skader fra hestespark og dels for at have mulighed for at "lettere" reparere skader.

Men spørgsmålet er, hvordan jeg skal fastgøre gulvbrædderne på væggene. Jeg vil ikke have, at det bygger alt for meget, føler at en 40-45 i alt (inklusive gulvbræt) er passende.

En idé, jeg har, er at lime 90x14 lodret på væggen og så på almindelig vis montere brædderne med skruer, så de går igennem 14mm brædderne. Eller er der nogle andre gode alternativer.

/Maritn

Jeg ville skrue direkte med letbetonskrue uden nogen lægte imellem.

• Synes
BSOD
  • Laddar…
F fribygg sagde:
Jeg ville skrue direkte med letbetonskrue uden nogen lægte imellem
Tak for et hurtigt svar. Jeg er bekymret for, at lecabroken bare bliver til mel efter et år med slid....

M martin.johansson.sjobo sagde:
Tak for et hurtigt svar. Jeg er bekymret for, at lecablokkene bare bliver til støv efter et års slid....
Ville jeg have en boks let at rengøre, havde jeg skruet formplyfa på væggene, skulle den være holdbar valgte jeg nok uspontede 2 tommer planker

Jeg ville snarere fraråde disse tanker.

Får en hest den idé at sparke på væggen, så får du en masse lyd.
Sparker hesten på en lecavæg, så er den stille.
En lecavæg tåler rigtig meget...

B BäverBerra sagde:
Kør på med din plan, jeg ville bruge strølægte eller gles bag den nye væg og fastgøre det med letbetonskrue som en anden sagde.
Forbor lægterne, sidder meget godt.

[link]
Jeg overvejede også at lime lægterne. Men det er måske ikke nødvendigt...

M martin.johansson.sjobo sagde:
Jeg overvejede også at lime lægterne. Men det er måske ikke nødvendigt...
Det skader jo ikke at sætte lidt byggelim på, gør som du vil.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.