Jeg skal montere en pocketkarm i et nybyggeri og er lidt usikker på, i hvilken rækkefølge jeg skal udføre trinnene.
Jeg vil gerne have karmen op, så jeg kan sætte OSB og gips op og derefter spartle, slibe og male, inden jeg lægger gulvet. Men samtidig bør vel pocketkarmen stå på det færdige gulv (parket) og måske skrues fast i det også?
Hvis jeg skal lægge gulvet først, skal jeg sandsynligvis lægge hele gulvvarmen (vandbaseret i sporet frigolit), da det skal gå nogle slanger under dørkarmen.
Jeg kan kun svare for, hvordan vi gjorde, og der står samtlige 3 pocketkarme direkte på betonen.
Hm, jeg synes det ser ud som om karmens nedre kant skal være i niveau med det færdige gulv. Betonen (eller gulvspånpladen i mit tilfælde) er ca. 4,5 cm lavere end færdigt gulv, da jeg skal have 3 cm sporad frigolit og derefter parket. Desuden skal jeg ifølge tegning trække gulvvarmeslange under pocketkarmen.
I vores tilfælde har vi dem direkte på betonen og så direkte en parket på.
Men hvis du skal lægge gulvvarmen i henhold til den vedhæftede tegning, skal du selvfølgelig lægge flamingoen og slangerne, inden du monterer pocketkarmen.
Det eneste, jeg bliver lidt i tvivl om, er hvordan man stabilt fastgør karmen mod "gulvet" præcis i åbningen. Hvis du kun har flamingo der, vil du ikke få et nogenlunde stabilt fastgørelsespunkt.
Spontant ville jeg have skruet en lille klods fast, lige så tyk som flamingoen (alternativt flamingoen + parketten) direkte i gulvpladen for at kunne fastgøre pocketkarmen nedad. I mit tilfælde ville jeg have markeret nøje, hvordan slangerne går, så jeg vidste, at jeg kunne bore og proppe i betonen.
Er der nogen anden, der måske har erfaring med netop denne del?