Hej!

Vil montere en hattehylde i entreen, hvor jeg har trippelgips. Det ser ud til, at jeg ikke har så meget plads bagved gipsen, og derfor tror jeg ikke, at jeg kan bruge en mollypløk for trippelgips.

Jeg kan ikke så meget selv og stiller derfor spørgsmålet her; Hvilke alternativer har jeg? Hvor meget vægt kan en "almindelig" gipspløk klare i en trippelgipsvæg?

En "almindelig" gipspløk er vel netop en molly eller lignende. En almindelig pløk tåler nok næsten intet i en gipsvæg.

H hempularen sagde:
En "almindelig" gipspløk er vel netop en molly eller lignende. En almindelig pløk tåler nok næsten ingenting i en gipsvæg.
”Almindelig” pløk holder ret godt i tripel-gips. Altså almindelige nylon-pløkker til beton. Bor med 7,5 almindelig spiralbor til 8mm pløk. Slå ikke pløkken i med en hammer, men pres den ind. Risikoen er, at gipsen i fremtiden af en eller anden grund (vibrationer, fugt, overlast mm) pulveriseres omkring pløkken og at den dermed pludselig slipper. Derfor anbefaler jeg det ikke til en hattehylde. Sådanne kan blive ganske tunge ved en fest med mange gæster.

Sæt et stykke krydsfiner op bag hattehylden med skrue og montagelim. Mal den, så den næsten ikke kan ses. Den holder til at sætte hattehylden på.

Mvh Findus

• Synes
Workingclasshero og 1 anden
  • Laddar…
Jeg ville overveje vægkonstruktionen lidt mere. Hvordan er det egentlig bygget, hvis der ikke er plads bagved gipsen? Er det en brandvæg mellem lejlighederne, eller hvad handler det om?

Plug i gips bliver som sagt ikke en langsigtet løsning.

MathiasS MathiasS sagde:
Jeg ville tænke lidt mere over vægkonstruktionen. Hvordan er det egentlig bygget, hvis der ikke er plads bag gipsen? Er det en brandvæg mellem lejligheder, eller hvad handler det om?

Plug i gips bliver som sagt ikke en langsigtet løsning.
Godt spørgsmål!

Jeg har nogle huller i dag, og når jeg fører noget ind i hullet, kan jeg mærke modstand afhængig af vinklen. Der ser altså ud til at være noget bagved, omtrent ved hullet. Måske ledninger eller lignende?

Mærkeligt nok er det samme fænomen i andre huller i nærheden.

Nogle tips til hvordan jeg kan få mere indsigt i, hvad jeg støder på? Svært at se, da hullet er "dybt"

BirgitS
Gælder det hus eller lejlighed?
Gælder det ydervæg, lejlighedsskilnende væg eller anden indervæg?
Hvor gammelt er huset?
Ser det ud som om der er bygget på med ekstra gipslag ved dør- og vindueskarme?

Hvis der er en afbryder eller en stikkontakt på væggen, kan det måske ses mere, hvis man fjerner det.

BirgitS BirgitS sagde:
Gælder det hus eller lejlighed?
Gælder det ydervæg, lejlighedsskelvæg eller en anden indervæg?
Hvor gammelt er huset?
Ser det ud som om man har bygget på med ekstra gipslag ved dør- og vindueskarme?

Hvis der findes en afbryder eller et vægudtag på væggen, kan det være, at man kan se mere, hvis man fjerner det.
Moderne lejlighed ( 2011 )
Ikke ydervæg.

Har markeret, hvor jeg tænkte at sætte hylden op med rødt
Der er uden tvivl noget i rummet bagved, da der er masse rum mellem væggen og garderoben

• Væg i moderne lejlighed med markeret område i rødt, hvor en hylde tænkes monteret. Væggen er inde i lejligheden, ikke en ydervæg.
BirgitS
I og med at det er så nyt burde bestyrelsen have papirer på hvordan væggene er opbygget. I og med at det er ved siden af badeværelset kan det være et rum for stammerne. Trippelgips lyder i hvert fald underligt.

BirgitS BirgitS sagde:
I og med at det er så nyt, burde bestyrelsen have papirer på, hvordan væggene er opbygget. I og med at det er ved siden af badeværelset, kan det være et rum til stammerne. Trippelgips lyder i hvert fald underligt.
Godt tip, skal tjekke med dem!

Rickard.
Rørskakt plejer ret ofte at blive placeret i sådan konstruktioner, så det måske er noget sådan du finder bagved. I 3x gips holder universalplug rigtig godt, så spørgsmålet er, om det ikke er nok, og så slipper du for risikoen for at ødelægge noget.

Findes sådan nogle ankre, man trykker gennem hullet, som sidder med en fjeder i delen på ydersiden, man behøver længere skrue.
Kan desværre ikke navnet.
/W

M
Workingclasshero Workingclasshero sagde:
Findes sådanne ankere man trykker gennem hullet som sidder med en fjeder i delen på ydersiden, man behøver længere skrue.
Kan ikke navnet desværre.
/W
Vippeplug er ordet du søger.

• Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.