Hej!
Vil montere en hattehylde i entreen, hvor jeg har trippelgips. Det ser ud til, at jeg ikke har så meget plads bagved gipsen, og derfor tror jeg ikke, at jeg kan bruge en mollypløk for trippelgips.
Jeg kan ikke så meget selv og stiller derfor spørgsmålet her; Hvilke alternativer har jeg? Hvor meget vægt kan en "almindelig" gipspløk klare i en trippelgipsvæg?
Vil montere en hattehylde i entreen, hvor jeg har trippelgips. Det ser ud til, at jeg ikke har så meget plads bagved gipsen, og derfor tror jeg ikke, at jeg kan bruge en mollypløk for trippelgips.
Jeg kan ikke så meget selv og stiller derfor spørgsmålet her; Hvilke alternativer har jeg? Hvor meget vægt kan en "almindelig" gipspløk klare i en trippelgipsvæg?
Moderator
· Stockholm
· 57 793 indlæg
En "almindelig" gipspløk er vel netop en molly eller lignende. En almindelig pløk tåler nok næsten intet i en gipsvæg.
”Almindelig” pløk holder ret godt i tripel-gips. Altså almindelige nylon-pløkker til beton. Bor med 7,5 almindelig spiralbor til 8mm pløk. Slå ikke pløkken i med en hammer, men pres den ind. Risikoen er, at gipsen i fremtiden af en eller anden grund (vibrationer, fugt, overlast mm) pulveriseres omkring pløkken og at den dermed pludselig slipper. Derfor anbefaler jeg det ikke til en hattehylde. Sådanne kan blive ganske tunge ved en fest med mange gæster.H hempularen sagde:
Sæt et stykke krydsfiner op bag hattehylden med skrue og montagelim. Mal den, så den næsten ikke kan ses. Den holder til at sætte hattehylden på.
Mvh Findus
Jeg ville overveje vægkonstruktionen lidt mere. Hvordan er det egentlig bygget, hvis der ikke er plads bagved gipsen? Er det en brandvæg mellem lejlighederne, eller hvad handler det om?
Plug i gips bliver som sagt ikke en langsigtet løsning.
Plug i gips bliver som sagt ikke en langsigtet løsning.
Godt spørgsmål!MathiasS sagde:
Jeg har nogle huller i dag, og når jeg fører noget ind i hullet, kan jeg mærke modstand afhængig af vinklen. Der ser altså ud til at være noget bagved, omtrent ved hullet. Måske ledninger eller lignende?
Mærkeligt nok er det samme fænomen i andre huller i nærheden.
Nogle tips til hvordan jeg kan få mere indsigt i, hvad jeg støder på? Svært at se, da hullet er "dybt"
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 119 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,119 indlæg
Gælder det hus eller lejlighed?
Gælder det ydervæg, lejlighedsskilnende væg eller anden indervæg?
Hvor gammelt er huset?
Ser det ud som om der er bygget på med ekstra gipslag ved dør- og vindueskarme?
Hvis der er en afbryder eller en stikkontakt på væggen, kan det måske ses mere, hvis man fjerner det.
Gælder det ydervæg, lejlighedsskilnende væg eller anden indervæg?
Hvor gammelt er huset?
Ser det ud som om der er bygget på med ekstra gipslag ved dør- og vindueskarme?
Hvis der er en afbryder eller en stikkontakt på væggen, kan det måske ses mere, hvis man fjerner det.
Moderne lejlighed ( 2011 )BirgitS sagde:
Gælder det hus eller lejlighed?
Gælder det ydervæg, lejlighedsskelvæg eller en anden indervæg?
Hvor gammelt er huset?
Ser det ud som om man har bygget på med ekstra gipslag ved dør- og vindueskarme?
Hvis der findes en afbryder eller et vægudtag på væggen, kan det være, at man kan se mere, hvis man fjerner det.
Ikke ydervæg.
Har markeret, hvor jeg tænkte at sætte hylden op med rødt
Der er uden tvivl noget i rummet bagved, da der er masse rum mellem væggen og garderoben
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 119 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,119 indlæg
I og med at det er så nyt burde bestyrelsen have papirer på hvordan væggene er opbygget. I og med at det er ved siden af badeværelset kan det være et rum for stammerne. Trippelgips lyder i hvert fald underligt.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,407 indlæg
Rørskakt plejer ret ofte at blive placeret i sådan konstruktioner, så det måske er noget sådan du finder bagved. I 3x gips holder universalplug rigtig godt, så spørgsmålet er, om det ikke er nok, og så slipper du for risikoen for at ødelægge noget.
Medlem
· Stockholm
· 4 631 indlæg
Findes sådan nogle ankre, man trykker gennem hullet, som sidder med en fjeder i delen på ydersiden, man behøver længere skrue.
Kan desværre ikke navnet.
/W
Kan desværre ikke navnet.
/W
Klik her for at svare

