(oklart om dette er den rette forumdel?)

Mollytang og mollyplugg. Hvad skal man købe?

Har formået at ødelægge den jeg har fra Jula (måske ingen overraskelse) og leder efter et fornuftigt alternativ som ikke koster en formue?

Angående mollypluggen så synes jeg, at man altid ødelægger sporet/krydset i skruen uanset hvilken bits man bruger. Stor forskel hvis man køber dyrere plugg eller gør jeg noget katastrofalt forkert?

/Jocce

Unikt namn Unikt namn sagde:
Biltema
[link]

Jeg har ikke haft problemer med ødelagte spor, siden jeg begyndte at bruge tang. Men man skal jo ikke tage fat for konge og fædreland, når man klemmer til.
Men man "skal" vel tage fat, så pluggen udvider ordentligt?

/Jocce

Unikt namn
Jeg synes man plejer at kunne mærke, når expanderen er helt foldet ud og "rammer bunden" eller hvordan man nu vil beskrive det. Det plejer jo at blive et par "ret forsigtige" pump med den tilkoblede tang.

Med hensyn til sporene i skruen, skal man være lidt forsigtig, så man ikke skruer skævt ind i "møtrikken" i pluggen. Ellers kan gevindet ryge, hvis man bruger en skruemaskine. Det føles som om den medfølgende skrue ofte er lidt skrøbelig.
Jeg plejer nogle gange at håndskru ind, indtil den får fat i møtrikken.

Men det er sikkert lettere at håndtere dyrere plug (typ essve), det er jo næsten altid sådan.

• Synes
Jocce81
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth sagde:
Biltemas model af mollytang sælges af mange. Den slides hurtigt op efter lidt brug. Pressehåndtaget plejer at knække, og låsefunktionen holder op med at gribe. Rent skrald. Bedre med den billige løftestang fra Biltema (eller en anden butik)
[link]

[billede]
Præcis sådan fra Jula jeg har haft held med at ødelægge...

/Jocce

Jocce81 Jocce81 sagde:
Præcis sådan fra Jula har jeg formået at ødelægge...

/Jocce
Så skal du nok lede efter lidt bedre varianter end begge de nævnte. Har desværre ikke noget tip.

• Synes
Johan Gunverth
  • Laddar…
Jeg har en proffstång jeg aldrig bruger.
3 dragstænger for M4, M5 og M6.
Til salg hvis du er interesseret.

/Höghus

En proffstång med tre dragstänger til M4, M5 og M6, ved siden af en æske mærket MOLLY på en hvid overflade.
Billedet viser en åben kasse med flere metalanalyser og skruer mærket "MOLLY", liggende på en overflade sammen med værktøj.

Unikt namn Unikt namn sagde:
Biltema
[link]

Jag har inte haft problem med sönderdragna spår sedan jag börjat använda tång. Men man får ju inte ta i för kung och fosterland när man klämmer åt.
Jag har denna från Biltema, köpte den för 15 år sen, mycket använd i jobbet.
Sönderdragna skruvskallar: Öva, öva öva med rätt verktyg så drar du aldrig sönder några skruvar.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.