For at trække strøm i vores køkken har håndværkeren voldført sig på bærende struktur. Hvad siger ekspertisen her. Kan jeg se det som kosmetisk (det ser jo forfærdeligt ud!) eller bør jeg blive bekymret.

Se billeder.

View attachment 404724 Brudt bræt og eksponeret rørinstallation i et køkken, hvor gipsplader er skåret ujævnt og skråt for at installere elektriske kabler.

• Brændt træstruktur med rør og ledninger i køkken, muligvis skadet af håndværker. Bekymring over bærende struktur.
  • En nærbillede af et elektrisk ledningsrør indsat gennem træ og en plade, med skader på den bærende struktur i køkkenet.
  • Elektriske ledninger og et plastrør fastgjort til et hult træbjælke, der ser ud til at have fået skader under installationen i et køkken.
  • Grå elektrisk rør ført gennem beskadiget trækonstruktion i køkkenvæg, viser træspåner og hammermærker.
  • Væg med udsatte elledninger og beskadiget bærende struktur i køkken. Mærker efter håndværkerens arbejde er synlige.
Fra et styrkesynspunkt behøver du ikke bekymre dig om det der. Det er måske ikke et kunstværk, men det skal jo dækkes, og til sidst når fakturaen kommer, kan det være rart, at der er brugt et par timers finlir.

• Synes
Guybrush666
  • Laddar…
Man kan alligevel ikke lade være med at forbløffes over, hvad en elektriker mener, han kan gøre uden at spørge nogen, der ved. Rørmokere er også dygtige til upassende hulboringer.

• Synes
MultiMan
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg sagde:
Fra et styrkesynspunkt behøver du ikke være bekymret for det der. Det er måske ikke et kunstværk, men det skal jo dækkes, og når regningen kommer, kan det være rart, at der er gået et par timers finjustering.
Tak for svar. Det lyder betryggende.

Men jeg har stadig nogle opfølgende spørgsmål, der nager mig. Hvis yderligere reglar op til det højre udtag er lige så udhulede, er det stadig ikke et problem?

Placering på huset ifølge nedenfor. Stadig intet problem?

Beklager min uvidenhed.

• Væg under renovering med ledninger og tomme udtag, OSB-plader op ad væggen og en åben dør til højre fører ud til en have.
  • Plantegning af hus med rødt omkranset område ved væg nær køkkenet og vaskerum.
  • Plantegning af husets øverste plan, med badeværelse og klædeskab markeret; rød cirkel rundt om en del af planen.
Jeg ville snarere sige, at elektrikeren har tænkt sig om: ingen risici for at der rammes søm ved montering af loftlister eller dørkarme.
Hvad havde alternativet været egentlig?

• Synes
Guybrush666
  • Laddar…
Der er selvfølgelig en grænse for, hvor meget man kan skære ud, før det begynder at have betydning, men det, du beskriver, ville jeg forblive rolig omkring. Jeg ville næsten tro, at den nye gips hjælper mere, end hvad udskæringen ødelægger.

Bliver lidt nysgerrig på, hvordan de har gjort det med reglerne, ser jo ud, som om de bare har svinget tigersaven eller noget.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.