7,153 læst ·
2 svar
7k læst
2 svar
Møde mellem sokkel ved gulv i forskellige niveauer
Skal sætte sokkel i køkkenet, hvor vi har fjernet laminatgulv og slebet gulvbrædderne under. Jeg startede med stuen tidligere, hvor jeg satte almue sokkel, som er 10cm høj. Nu, når jeg skal sætte sokkel i køkkenet, ville den skulle være ca. 2cm højere for at de skal flugte i overkanten da gulvet er lavere.
Hvordan ville I løse dette?
Har allerede købt sokkel til køkkenet af samme model som til stuen.
Hvordan ville I løse dette?
Har allerede købt sokkel til køkkenet af samme model som til stuen.
Hjørneklods til gulv i den rigtige størrelse. Så ses forskellen ikke. Alternativt kan du snedkerere din egen i stedet for at købe, forudsat at du har maling i den rigtige farve. Google har ret gode tips. Jeg selv havde lignende problem, men lige i det tilfælde skulle jeg bare fortsætte listen 1 dm efter hjørnet mod foder rundt om toiletdøren. I det tilfælde savede jeg bare listen ned, men det slipper du nok ikke for i dette tilfælde.
Søg på "hjørneklods gulv".
Søg på "hjørneklods gulv".
Er soklen malet fra fabrik? Ved du i hvilken NCS farve? Eller har I selv malet, så du har maling hjemme?
Jeg ville sætte en høvlet liste, fx 15 x 21 mm, og derefter montere soklen ovenpå, dvs. hæve den svarende til differencen (høvlet findes ikke i 20 mm på hylden, så alternativet er at flække en bredere bræt ned, men 1 mm tror jeg, du kan trylle væk ved overgangen).
Hvis du har adgang til maling i den rigtige farve, maler du listen, og vupti har du en sokkel, der løber i samme linje.
Er soklen fabrikslakeret, kan det være svært at få en usynlig overgang, men da kan du som alternativ behandle listen, så den ser ud som det nyslebne gulv, og så virker det som om gulvet "flyder ud" og er bredere ... lidt af en synsbedrag.
Jeg ville sætte en høvlet liste, fx 15 x 21 mm, og derefter montere soklen ovenpå, dvs. hæve den svarende til differencen (høvlet findes ikke i 20 mm på hylden, så alternativet er at flække en bredere bræt ned, men 1 mm tror jeg, du kan trylle væk ved overgangen).
Hvis du har adgang til maling i den rigtige farve, maler du listen, og vupti har du en sokkel, der løber i samme linje.
Er soklen fabrikslakeret, kan det være svært at få en usynlig overgang, men da kan du som alternativ behandle listen, så den ser ud som det nyslebne gulv, og så virker det som om gulvet "flyder ud" og er bredere ... lidt af en synsbedrag.
Senest redigeret:
Klik her for at svare