Hej!
Min kone og jeg har for nylig erhvervet en Mockfjärd Elementhus Utblick-1 (1½-plan på plade) bygget i 1975, og jeg har forstået og opdaget, at det ikke er som andre huse... I villaens informationsmappe, som fulgte med ved købet, findes der ingen information om, hvordan det ser ud ovenover loftet på stueetagen. Jeg leder i øjeblikket efter et sted at sætte kroge til loftbelysning. I den ene del af stuen lykkedes det ved første forsøg at finde noget at fastgøre krogen til lysekronen i, men i den anden del har jeg ikke haft held og vil undgå at bore (1½ mm bor så hullerne ikke bliver for store), indtil jeg finder noget godt. Det, jeg har fundet indtil videre, ser ud til at være gipsplader, muligvis dobbelte.
Er der nogen her, der ved, hvordan det (sandsynligvis) ser ud over gipspladerne? Vil jeg finde træ et sted og i så fald hvor? Jeg har ledt i fora og googlet, men har endnu ikke fundet noget.
Venlig hilsen, Sven

Jeg fandt en tegning et andet sted i huset og tror, jeg finder svar der. Lægger et billede op her - måske kan det være til hjælp for andre?

• Byggetegning af en balkonstruktur med mål og detaljer, fundet i huset, muligvis nyttig for andre byggeprojekter.
Chr3
Hvad var svaret? Fandt du på noget godt at fæste i?

• Synes
sawallen
  • Laddar…
Chr3 Chr3 sagde:
Hvad var svaret? Fandt du på noget godt at fæste i?
Jeg ledte=borrede med en lille boremaskine i et ret stort område (plafonderne, jeg ville sætte op, er ret store), men fandt ikke noget der, hvor der rimeligvis burde have været mere end bare gipsplader, så jeg satte ekspansionsskrue (Molly) med lampekrage i stedet.
Det ville jo være godt at vide, hvordan og hvor man forventes at finde træ bag (over) gipsen, dog, og tegningen gav ingen ledetråde.

Chr3
S sawallen sagde:
Jeg ledte=boede med en lille bore i et ret stort område (plafonderne jeg ønskede at sætte op er ret store), men fandt ikke noget, hvor der rimeligvis burde have været mere end blot gipsplader, så jeg satte ekspanderskrue (Molly) med lampkrog i stedet.
Det ville jo være godt at vide, hvordan og hvor man forventes at finde træ bag (oven) gipsen, dog, og tegningen gav ingen ledetråde.
ok, jeg tolkede dig som at du havde fundet sortpeber tegningen, men det var altså ikke tilfældet.

Chr3 Chr3 sagde:
ok, jeg tolkede dig som at du havde fundet svartpeppar-tegningen, men det var altså ikke tilfældet.
Svartpeppar?

Chr3
S sawallen sagde:
Svartpeppar?
:rofl: ”svaret på”! Ingenting andet.. ”..fundet svaret på tegningen”

• Synes
sawallen
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.