3,108 læst ·
6 svar
3k læst
6 svar
Mockfjärd Elementhus Udsigt-1 byggeår 1975
Hej!
Min kone og jeg har for nylig erhvervet en Mockfjärd Elementhus Utblick-1 (1½-plan på plade) bygget i 1975, og jeg har forstået og opdaget, at det ikke er som andre huse... I villaens informationsmappe, som fulgte med ved købet, findes der ingen information om, hvordan det ser ud ovenover loftet på stueetagen. Jeg leder i øjeblikket efter et sted at sætte kroge til loftbelysning. I den ene del af stuen lykkedes det ved første forsøg at finde noget at fastgøre krogen til lysekronen i, men i den anden del har jeg ikke haft held og vil undgå at bore (1½ mm bor så hullerne ikke bliver for store), indtil jeg finder noget godt. Det, jeg har fundet indtil videre, ser ud til at være gipsplader, muligvis dobbelte.
Er der nogen her, der ved, hvordan det (sandsynligvis) ser ud over gipspladerne? Vil jeg finde træ et sted og i så fald hvor? Jeg har ledt i fora og googlet, men har endnu ikke fundet noget.
Venlig hilsen, Sven
Min kone og jeg har for nylig erhvervet en Mockfjärd Elementhus Utblick-1 (1½-plan på plade) bygget i 1975, og jeg har forstået og opdaget, at det ikke er som andre huse... I villaens informationsmappe, som fulgte med ved købet, findes der ingen information om, hvordan det ser ud ovenover loftet på stueetagen. Jeg leder i øjeblikket efter et sted at sætte kroge til loftbelysning. I den ene del af stuen lykkedes det ved første forsøg at finde noget at fastgøre krogen til lysekronen i, men i den anden del har jeg ikke haft held og vil undgå at bore (1½ mm bor så hullerne ikke bliver for store), indtil jeg finder noget godt. Det, jeg har fundet indtil videre, ser ud til at være gipsplader, muligvis dobbelte.
Er der nogen her, der ved, hvordan det (sandsynligvis) ser ud over gipspladerne? Vil jeg finde træ et sted og i så fald hvor? Jeg har ledt i fora og googlet, men har endnu ikke fundet noget.
Venlig hilsen, Sven
Jeg ledte=borrede med en lille boremaskine i et ret stort område (plafonderne, jeg ville sætte op, er ret store), men fandt ikke noget der, hvor der rimeligvis burde have været mere end bare gipsplader, så jeg satte ekspansionsskrue (Molly) med lampekrage i stedet.Chr3 sagde:
Det ville jo være godt at vide, hvordan og hvor man forventes at finde træ bag (over) gipsen, dog, og tegningen gav ingen ledetråde.
ok, jeg tolkede dig som at du havde fundet sortpeber tegningen, men det var altså ikke tilfældet.S sawallen sagde:Jeg ledte=boede med en lille bore i et ret stort område (plafonderne jeg ønskede at sætte op er ret store), men fandt ikke noget, hvor der rimeligvis burde have været mere end blot gipsplader, så jeg satte ekspanderskrue (Molly) med lampkrog i stedet.
Det ville jo være godt at vide, hvordan og hvor man forventes at finde træ bag (oven) gipsen, dog, og tegningen gav ingen ledetråde.
Klik her for at svare