Senest redigeret:
  • Synes
tobbbias
  • Laddar…
MathiasS MathiasS sagde:
Har man allerede begyndt at skrue karmen fast, er det selvfølgelig ikke længere ukompliceret, men dette bør man jo se, når man fastgør karmen initialt og lægger ann hylsorna.

Jeg bruger en hylsa som denne i skruemaskinen ved montering.

[link]
For at præcisere for kommende læsere, beskriver linket en insexnøgle med hylsa til skralde eller lignende og ikke en karmhylsa.

Et lignende værktøj er absolut nødvendigt for at kunne rotere karmhylsan og dermed justere karmen.

• Synes
Qjanto og 1 anden
  • Laddar…
B bellman83 sagde:
Jeg brugte ikke rawlplugs, da jeg havde letbetonskruer, der bider direkte i underlaget. Men de kunne ikke tåle nogen efterjustering, så nu må det blive smalle rawlplugs, der går gennem hullet på karmenavlen.

Som du siger nino, så vil man have tærsklen i vater, men er det ikke OK at bare stille den på pladen, hvis den er i vater?
Som novice ville man gerne have klart for sig, at klodsning og kiling kun skal gøres, hvis det er nødvendigt.
Man lægger fugemasse under tærsklen, da karmens sider vægt kan komprimere fugemassen på siderne mere end midt under tærsklen, plejer jeg at lægge en plastikskive under karmens sider.

Skal man montere flere døre eller hvis man har det som job, så køber man måske en æske af hver længde, nogle forskellige længder og varianter af skruer og nogle forskellige tykkelser af skiver.

Skal man montere en dør, ja så må man enten fjerne den gamle karm og måle hullet og beregne, hvad man har brug for af ting eller også køber man 8 stk hylstre af hver og måske nogle skiver i forskellige tykkelser gerne et sted, hvor du kan returnere det, der ikke er blevet brugt.

• Synes
tobbbias
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.