2,799 læst ·
4 svar
3k læst
4 svar
Mindste dimension på bjælkelag for lyddæmpning.
Vi har lige fået lavet en overetage på vores villa. Vi har bygget et 195 bjkl 30cc og vil gerne have rigtig god lydisolering i to af rummene (soveværelse i stueetagen og opholdsstue på den nye overetage).
Jeg overvejer at frikoble en ekstra bærende konstruktion under den nye, tænker at jeg kan lægge markskiva i den kraftigere øvre og typ cellplast i den nedre. (for at få forskellige egenskaber) Nogle tanker og idéer?
Spændvidden er 450 cm som mest. Kan jeg nøjes med 95 regel 60 cc i den bærende konstruktion (bærer kun gips og cellplast eller lignende?)
Jeg overvejer at frikoble en ekstra bærende konstruktion under den nye, tænker at jeg kan lægge markskiva i den kraftigere øvre og typ cellplast i den nedre. (for at få forskellige egenskaber) Nogle tanker og idéer?
Spændvidden er 450 cm som mest. Kan jeg nøjes med 95 regel 60 cc i den bærende konstruktion (bærer kun gips og cellplast eller lignende?)
450 cm spændvidde? Det kommer nok til at blive en god tromme. Tror ikke 95 regel er tilstrækkelig, hvis du skal have et glat gipset loft, det vil revne.zeltber sagde:Vi har lige fået bygget en overetage på vores villa. Vi har bygget et 195 bjkl 30 cc og vil gerne have rigtig god lydisolering i to af rummene (soveværelse i stueetagen og opholdsrum på den nye overetage).
Jeg overvejer at frikoble et ekstra bjælkelag under det nye, tænker jeg kan lægge markskive i det kraftigere øvre og typ cellplast i det nedre. (for at få forskellige egenskaber) Nogle tanker og idéer?
Spændvidden er 450 cm som mest. Klarer jeg mig med 95 regel 60 cc i bjælkelaget (bærer kun gips og cellplast eller tilsvarende?)
Hvis det er trinstøj, du vil af med, er din løsning nok den bedste, dog kræver det jo meget plads. Alt andet lyd er 2 andre ting vigtigst. Lufttæt og tunge materialer (gulvgips eller flydespartel), fug alle samlinger, så det bliver helt lufttæt.
Klik her for at svare