Hej,
Jeg mistænker, at bjælkelaget eller hjertevægkonstruktionen i mit rækkehus fra 1960'erne ikke er dimensioneret til badeværelset med flydespartelgulv inkl. gulvvarme, der blev installeret i 2015.

Mistanken er, da hele den øverste etage (se plantegning), hvor badeværelset er, hælder mod midten af huset og særligt mod badeværelset. I soveværelset ved siden af badeværelset har vi op til cirka 70 millimeter i forskel fra væg mod naboen til væg mod badeværelset.

Underetagen er opført på krybekælder med betonbjælkelag, som jeg vurderer ikke har tegn på hældning (se fotografi), og konstruktionen er i øvrigt i træ ifølge byggetilladelsen (se fotografi).

Hvordan går jeg videre, hvis jeg ønsker at få hældningen udbedret og frem for alt forhindre yderligere hældning?

Hvem kontakter jeg, og hvad kan det komme til at koste mellem tommelfinger og pegefinger?

Tak på forhånd!

• Plantegning af et rækkehus fra 1960'erne med bad, soveværelse, klædeskab og opbevaring. Viser rumfordeling på øverste etage.
  • Krybekælder med betonbjælkelag og synlige rør. Stenet jordbund i et 1960'er rækkehus.
  • Teknisk beskrivelse af et bygningsprojekt med detaljer om fundament, bjælkelag og vægge i et hus i Tyresö fra 1960'erne.
Bedst er det, hvis I kontakter en konstruktør, som kan se på netop jeres hus og komme med forslag. Spørgsmålet er jo, om hældningen er forårsaget af den ekstra vægt i badeværelset, eller om det er noget andet galt. Derefter kommer det næste spørgsmål, hvordan man i så fald udbedrer det hele. Om det er muligt at hæve og støtte på en eller anden måde nedefra, eller om man skal lette af badeværelset, genoprette og erstatte med lettere materialer, end hvad der er der nu. En prisoplysning er jo umulig at give, da det kan være tale om en eller flere tiltag, der er svære at spekulere i her.

Charlotte Andersson Charlotte Andersson sagde:
Det bedste er, hvis I kontakter en konstruktør, som kan kigge på lige netop jeres hus og komme med forslag.
Spørgsmålet er jo, om hældningen er forårsaget af den ekstra vægt i badeværelset, eller om det er en anden fejl.
Dernæst kommer næste spørgsmål, hvordan man i så fald udbedrer det hele. Om det er muligt at hejse op og støtte på en eller anden måde nedefra, eller om man er nødt til at lette badeværelset, genskabe og erstatte med lettere materiale end det, der er der nu.
En prisoplysning er jo umulig at give, da det kan blive tale om en eller flere tiltag, som det er svært at spekulere i her.
Kan man spekulere i, hvad en konstruktør kan tage for sådan en opgave?

Prisbilledet kan variere meget i forskellige dele af landet, men du kan jo kontakte 2-3 stykker aktive hos dig for prisoplysning.

• Synes
FreQa
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.