Hej,

Jeg havde tænkt mig at gøre min væg pænere og pudse den op med gipsmørtel efter at have revet det gamle køkken ud. Som det ses på billederne nedenfor, er væggen ret ujævn med synlige mursten nederst, gammel puds, puds med maling på samt stenhård fix, hvor fliserne har siddet.

Jeg har set, at pudsskinner bruges for at få det plant og pænt på en nem måde. I mit tilfælde er væggen jo så ujævn. Har du nogle tips til, hvordan jeg kan gå frem? Kan jeg lade den eksisterende puds/fix sidde eller skal det væk?

Tak på forhånd,

/N

Ujævn væg med blotlagt mursten, gammel puds og flisefix i et rum under renovering efter køkkenfjernelse. Ujævn væg med synligt mursten nederst, gammel puds samt delvist fjernet flise-klæb ses. Står foran renovering.

Det afhænger jo af, om pudsen sidder fast ordentligt. Gipsputs hæfter rigtig godt på det meste, men gør væggen våd først, eller læg primer, hvis du tror, det kan være løst bagved.
Behøver du at have en helt plan væg, så er det pudsbaner, der gælder, ellers går det fint med en pudsebræt med gipsputs.

Gips går godt at trække på med slipestål synes jeg.
En slipstål med træhåndtag bruges til at glatte gips.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.