Hej,

Jeg har en egen brønd, som jeg nu til sommer skarvede på et T-kryds for at få en vandudkast. Meningen var at nå at mure en støttemur op og montere vandudkastet der, men det nåede jeg ikke.

Så nu ligger hovedledningen samt PEM røret åbent. Findes der noget, som man kan dække over med for at forhindre, at det fryser!
 
Hvor i Sverige? Stående vand i samme rør en hel vinter er stort set umuligt heroppe, hvor jeg bor, medmindre man er et godt stykke nede i jorden eller har el-opvarmning.

I Skåne kan det måske gå at "bare" isolere røret om vinteren.
 
Det er i Stockholmsområdet. Overvejer at dække hullet med nogle dm cellplast fra bunden og opad. Det burde fungere?
 
Elektrisk frostsikringskabel
 
Fröberg sagde:
Det er i Stockholmsområdet. Overvejer at dække hullet med nogle cm celleplast fra bunden og op. Det burde fungere?
Der er ingen garanti. Vil du absolut have rindende vand, skal du have elvarme i eller rundt.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.