Hej,

Vi skal på grund af kommende tilbygning bruge vores kælderindgang som entré nov-juli. Det bliver nok ret vådt med sko, tøj osv., så jeg er på jagt efter en enkel & billig løsning, der beskytter gulvet nogenlunde men som ikke ser alt for kedelig ud. Nogle idéer?

• Kældergulv af lyst træ med hvide vægge, potentiale som midlertidig entré, ses i jagten på praktisk beskyttelse mod fugt fra sko og tøj.
Plastgulv, vådrumsmåtte. Bare købe på metervare hos en gulvforretning. Og læg det ovenpå det eksisterende gulv.

• Synes
alexander___
  • Laddar…
Det gulv der er, er jo hyggeligt, så det meste bliver selvfølgelig kedeligt. Jeg tænker, at Masonitskiver selvfølgelig går væk. Et billigt laminatgulv kan fungere men tager tid at lægge.
Jeg ville nok prioritere at gøre det let for mig selv og få en nødvendig funktion: jeg ville fjerne kvarsstavene og købe nålefilt/tæppemåtte på løbende meter og genmontere kvarsstavene. En stor fordel er, at grus og andet skidt sætter sig fast i måtten.

• Synes
alexander___
  • Laddar…
H Huzzbutt sagde:
Det gulv som findes er jo rart, så det meste bliver selvfølgelig kedeligt. Jeg forestiller mig, at Masonitplader selvfølgelig går bort. Et billigt laminatgulv kan fungere, men tager tid at lægge. Jeg ville nok prioritere at gøre det let for mig selv og få en nødvendig funktion: jeg ville fjerne kvartrundlisterne og købe nålefiltstæppe/entremåtte på metermål og genmontere kvartrundlisterne. En stor fordel er, at grus og andet skidt sætter sig fast i tæppet.
Men sådan en bliver vel våd? Tænker, at det ikke er så godt for gulvet?

alexander___ david__ sagde:
Men en sån bliver vel våd? Tænker, at det ikke er så godt for gulvet?

Det vigtige er nok, at gulvet får lov at ånde; holdes rummet tørt i øvrigt burde det ikke blive nogle problemer i en så kort periode. Selv helt tætte materialer skader gulvet ved ikke at slippe fugt ud.

• Synes
alexander___
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.