Her kommer et udsat emne, men jeg tør ikke tage chancer, så jeg spørger specifikt om lige præcis min forbindelse.

Som jeg har forstået det, sidder der en afspærringsventil bag møtrikken længst til højre på billedet, men er det så heldigt, at den lukker både ind- og udgående vand?
Hvis jeg nu med succes propper rørene til, hvordan tømmer jeg radiatoren?
Skal man måske lukke ventilen bag møtrikken og derefter tømme radiatoren ved at løsne røret ved håndtaget (altså i radiatorens øvre del) og typ suge vandet ud?!
Meget taknemmelig for input!!!

Radiatorrør med en afbryderventil til højre og tilslutninger til rørsystemet, fotograferet op ad en væg med trægulv.
 
Jo, det virkede fint! Inde i "kopplingen" sad en afspærringsventil til både indgående og udgående vand. Så løsnet jeg den øvre forbindelse (ved termostaten) og til sidst den nedre forbindelse. Det gælder om at have håndklæder klar og være hurtig med at vende radiatoren med de åbne forbindelser opad, så undgår man at slippe alt vandet ud.

Endelig kan jeg gøre det færdigt!!!

Radiatorrør med ventil og termostat på væg, indpakket i gult skum. Håndklæder placeret på gulvet under røret.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.