Skal lave ildstedsplade til brændeovnen. Den vejer 180 kg, fire ben => 45 kg per ben.
Vil stille den på klinker, som jeg har lagt efter håndværkets regler, men forestiller mig, at jeg har brug for noget under, så de ikke revner, hvis trægulvet måske bevæger sig lidt på grund af punktbelastningen.
Overvejer 2 eller 3mm plade eller gulvgips, som jeg skærer til, så det bliver pænt. Gulvgips er jo nemmest at håndtere, men vil det gå godt for mig?
Nogle andre idéer?
Vil stille den på klinker, som jeg har lagt efter håndværkets regler, men forestiller mig, at jeg har brug for noget under, så de ikke revner, hvis trægulvet måske bevæger sig lidt på grund af punktbelastningen.
Overvejer 2 eller 3mm plade eller gulvgips, som jeg skærer til, så det bliver pænt. Gulvgips er jo nemmest at håndtere, men vil det gå godt for mig?
Nogle andre idéer?
Har du ikke fusket så skal det vel ikke være et problem med 45 kg/ben. Det formoder jeg at du overskrider når du går på gulvet.zingo sagde:
Gulvgips købt, men der var kun 60 cm brede plader. Derfor er jeg nødt til at lægge to ved siden af hinanden. Spørgsmålet er, hvad der er bedst fra et belastningssynspunkt.
Klinker skal lægges ovenpå.
1. To plader med skillelinjen mellem kaminens ben direkte ud fra væggen.
2. To plader parallelt i forhold til væggen, hvor den ene tager hele kaminens vægt, og den anden kun får fliserne, der ligger foran kaminen.
Hvad er bedst for at undgå fugesprækker?
Klinker skal lægges ovenpå.
1. To plader med skillelinjen mellem kaminens ben direkte ud fra væggen.
2. To plader parallelt i forhold til væggen, hvor den ene tager hele kaminens vægt, og den anden kun får fliserne, der ligger foran kaminen.
Hvad er bedst for at undgå fugesprækker?
Klik her for at svare