13,794 læst ·
23 svar
14k læst
23 svar
Metalldragere eller træ i kælder?
Side 1 af 2
OK. 50/50 således 
Jeg måske skulle forklare lidt nærmere. Man måske er homsig, men kælderen er helt i sten, mellemvægge i tegl og beregnet som primært lagerplads, vaskerum og syrum. Væggen i spørgsmålet er en ca 1,5m bred afskiller som skal holde bla. en strømafbryder. Pladen har gulvvarme.
Man er jo så bekymret for fugt/skimmel
Jeg måske skulle forklare lidt nærmere. Man måske er homsig, men kælderen er helt i sten, mellemvægge i tegl og beregnet som primært lagerplads, vaskerum og syrum. Væggen i spørgsmålet er en ca 1,5m bred afskiller som skal holde bla. en strømafbryder. Pladen har gulvvarme.
Man er jo så bekymret for fugt/skimmel
Mm, jeg mente jo, at du skal mure/limme op dine mellemrumsvægge i stedet for at regle dem op. F.eks. med multiplattan fra HHcelcon. Det ser ud til at være en fremragende løsning, hvis man er bange for fugt og skimmelsvamp...
Skal du sætte en strømafbryder, er det bare at hakke, fræse og spartle.
Skal du sætte en strømafbryder, er det bare at hakke, fræse og spartle.
Jeg hopper med på ovenstående overvejelse omkring stålreglar med en ekstra overvejelse.
Hvordan fastgør man gipspladerne på stålreglarne?
Limer man direkte på eller sætter man træregel mellem stålregel og gipsplade og skruer gipsen fast i træreglen.
Hvordan fastgør man gipspladerne på stålreglarne?
Limer man direkte på eller sætter man træregel mellem stålregel og gipsplade og skruer gipsen fast i træreglen.