Hvad mener den samlede ekspertise? ;)
 
Metal!
 
det er lige meget
 
OK. 50/50 således ;)

Jeg måske skulle forklare lidt nærmere. Man måske er homsig, men kælderen er helt i sten, mellemvægge i tegl og beregnet som primært lagerplads, vaskerum og syrum. Væggen i spørgsmålet er en ca 1,5m bred afskiller som skal holde bla. en strømafbryder. Pladen har gulvvarme.

Man er jo så bekymret for fugt/skimmel
 
Letbeton + eventuelt lidt glasbeton måske?
 
"Letbeton + eventuelt lidt glasbeton måske? "

Plade i beton. Vægge i Leca. Puds indvendigt og udvendigt.
 
Mm, jeg mente jo, at du skal mure/limme op dine mellemrumsvægge i stedet for at regle dem op. F.eks. med multiplattan fra HHcelcon. Det ser ud til at være en fremragende løsning, hvis man er bange for fugt og skimmelsvamp...
Skal du sætte en strømafbryder, er det bare at hakke, fræse og spartle.
 
OK. Men en sådan væg er sikkert god, men lidt overkill i dette tilfælde..
 
Skal du efterisolere i væggen? Jeg ville under alle omstændigheder vælge metalreglar pga risikoen for at fugtig luft kondenserer mod kældervæggen.
 
Det er en fritstående skillevæg. Tænker ikke på at tilføje isolering.
 
Jaha. Jeg ville nok alligevel vælge metalreglar da det jo bliver en skjult del af konstruktionen -> svært at opdage evt. fugtskader. Metalreglar ville da være sikrere.
 
Ja, det var lidt sådan jeg ræsonnerede. "Out of sight, out of mind" gælder ikke for kældre ;)
 
Stålreglar er desuden skide rare at arbejde med, slår sig ikke, altid lige.....
 
Jeg hopper med på ovenstående overvejelse omkring stålreglar med en ekstra overvejelse.
Hvordan fastgør man gipspladerne på stålreglarne?
Limer man direkte på eller sætter man træregel mellem stålregel og gipsplade og skruer gipsen fast i træreglen.
 
Gipsskrue til pladeregel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.