Skulle hæve gardinerne nogle centimeter og borer glad en bid over eksisterende huller. Ramte dog metal og tænkte, at jeg måtte have været uheldig og ramt et søm. Tog en tyndere boremaskine og borede 1 cm højere op. Metal der også.

Hvad kan det være? En form for plade til at samle regler? Kanal af metal?

Huset er fra begyndelsen af 90'erne. Bygget i træ med yderside i tegl.

• Væg med flere borehuller, nogle med mærker omkring. Røde pile peger på et særligt hul, muligvis rammet metal bag væggen ved monteringsforsøg.
Kan være pladeregler.
Eller hvis pladen er tykkere, beskyttelse for bagvedliggende elkabler.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Nogen idé om hvordan jeg kan finde ud af, hvad det er?

Er som sagt i en ydervæg, men jeg kan ikke rigtig se, at der skulle være nogen "stor" el trukket der. Eventuelt går der en fase til en kontakt i det ene hjørne (men jeg tror, den tager en anden vej. Har ikke lykkedes at finde med elsøgeren).

Hvis det er en pladeregel, er det bare at bore og ind med en pløk?

BirgitS
Har du nogle tekniske tegninger eller beskrivelser, der handler om, hvordan væggen er lavet?

Balk over vinduet?

BirgitS: Er lejelejlighed, så jeg har ingen tegninger. Men jeg sender en mail til udlejeren.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Er metallen tyk? Kan være pladebånd/t-kortling hvis du har liggende reglar i installationslaget

• Synes
Mörner
  • Laddar…
Når jeg banker, føles det som en vertikal regel bag mine huller og måske en horisontal øverst mod loftet.

Hvad er den bedste måde at finde ud af metalets tykkelse? Bore lidt ad gangen og måle, hvor langt boret er kommet ind?

Synes den lille mængde metal, jeg kan se, ser for glansfuld ud til at være aluminium.

Væg med to huller, det ene med en gennemsigtig plastikprop. Skribent overvejer metaldetektor eller bor for at finde metals tykkelse.

Opdatering: Udlejeren svarede, at der ikke skulle være noget i væggen, så det endte med, at jeg borede et hul i pladen (føles som den var måske 1-2mm) og fastgjorde skruen i den.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.