Halløj,

Skal trække netværkskabel gennem en indervæg og således bore igennem. Halvvejs igennem støder jeg på metal. Hvad kan dette tænkes at være, og er det roligt at bare bore lige igennem?

Billede 1 viser med de røde cirkler omtrent hvor jeg vil bore igennem. Bag dørkarmen går et gammelt antennekabel eller lignende, der kommer ud.

Billede 2 viser, hvordan det ser ud, hvis man fotograferer ind i hulrummet, hvor antennekablet kommer ud. Det grå i midten af billedet tror jeg er yderkanten på den metalplade, som jeg støder på, når jeg forsøger at bore.

Billede 3 viser væggen fra den anden side, hvor jeg har forsøgt at bore.

• Væg med to røde cirkler markerer potentiel boreposition ved dørkarm. En hvid kabel løber langs panelet over gråt gulv.
  • Hulrum i væg med grå metalplade synlig bag træramme og kabler, potentielt antennekabel nært synligt.
  • En dobbelt stikkontakt på en væg ved siden af en dørkarm, med borehuller under og træspåner på gulvet.
Myrstacken
køøøøør bare køøør det e luuuugnt...

Ser ud som almindelige pladeregler. Hvis du skal trække netværkskabel der, er det mest at tænke på at fastgøre det, så det ikke bevæger sig mere end nødvendigt og beskadiger isoleringen.
Hvis du skal trække el, skal du have et rør eller anden beskyttelse.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.