Nu er det tid til at dække kanalen mellem køkkenet og "bygget". Som I kan se på billederne, er det ikke bare lige at sætte noget på, eftersom det er så ujævnt. Desuden er "byggets" gulv en cm højere. Første tanke var at sætte en profileret alulist på det hele, men den er nok for bred. Anden tanke var at hælde beton i og støbe en planke fast, for derefter at skrue en egetræstærskel eller lignende fast.
Ingen af mine idéer virker specielt godt. Så kom med jeres!
De skrå brædder er den gamle ydervæg. For at få dem ned under gulvniveau, savede jeg dem af på diagonalen med en motorsav. Derfor ser de ud, som de gør.
Jeg havde fyldt alle sprækker og huller med skum og derefter flydespartlet. Det er dels fordi jeg godt kan lide både skum og flydespartel, og at jeg har det liggende derhjemme.
Jeg ville have fyldt alle sprækker og huller med fugeskum og derefter flydespartlet.
Det er dels fordi jeg kan lide både fugeskum og flydespartel, og fordi jeg har det liggende derhjemme.
Jeg bruger Biltemas stenlim som fugeskum, det er smukt rosa og lavt-udvidende, så det bliver lidt hårdere, fiberarmeret flydespartelmasse fordeler kraften.
Hvis man orker for det lille hul, havde det også fungeret godt med Eps-cement før flydespartlingen.