Staffans2000
Hej!

Nu er det tid til at dække kanalen mellem køkkenet og "bygget". Som I kan se på billederne, er det ikke bare lige at sætte noget på, eftersom det er så ujævnt. Desuden er "byggets" gulv en cm højere. Første tanke var at sætte en profileret alulist på det hele, men den er nok for bred. Anden tanke var at hælde beton i og støbe en planke fast, for derefter at skrue en egetræstærskel eller lignende fast.
Ingen af mine idéer virker specielt godt. Så kom med jeres!

Ujævn overgang mellem gulv og projektområde med synligt betonlag og højdeforskel på ca. 1 cm. Ujævn gulvovergang med åbent mellemrum; forskelligt højdeniveau mellem fliser og træ, der kræver en løsning for at dække og afhjælpe. Ujævn kanal mellem køkken og byggeri med forskudte niveauer og synligt træ. Ujævnt gulv med højdeforskel mellem køkken og tilstødende bygning. En lineal viser en højdeforskel på 10 cm. Kat og klog sandal i baggrunden. Ujævn overgang mellem køkken og byggeri med synligt træ og gulvhøjdevariation.

Staffan

Kan du save de skrå brædder væk og fælde en regel ned så du får mere støtte og så fastgøre en egetræstærskel i måske?

Hvor bred er kløften?

Staffans2000
De skrå brædder er den gamle ydervæg. For at få dem ned under gulvniveau, savede jeg dem af på diagonalen med en motorsav. Derfor ser de ud, som de gør.

Gabet er en dm.

Det skal vi ikke være noget problem at få fat i en aluminiumlist, men den behøver jo støtte nedenunder.

R
Regel i bunden, på den skæve epoxi spartel, så dæk med en board eller planke så tærskel.

Jeg havde fyldt alle sprækker og huller med skum og derefter flydespartlet. Det er dels fordi jeg godt kan lide både skum og flydespartel, og at jeg har det liggende derhjemme. :)

R
Peter2400 Peter2400 sagde:
Jeg ville have fyldt alle sprækker og huller med fugeskum og derefter flydespartlet.
Det er dels fordi jeg kan lide både fugeskum og flydespartel, og fordi jeg har det liggende derhjemme.:)
Lidt som at trykke skumbananer ned...

Findes der meget hårdt fugeskum?

R RapidSledge sagde:
Lidt som at trykke skumbananer ned...

Findes der meget hårdt fugeskum?
Jeg bruger Biltemas stenlim som fugeskum, det er smukt rosa og lavt-udvidende, så det bliver lidt hårdere, fiberarmeret flydespartelmasse fordeler kraften.
Hvis man orker for det lille hul, havde det også fungeret godt med Eps-cement før flydespartlingen.

R
Synes det er smart med ren epoxy og så blander jeg i glasfiberflock, så får jeg præcis den spartelmasse, som jeg vil have.

Men det er muligt at bruge polyester eller epoxy og derefter talkum for at lave spartelmasse.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.