Skal afsted og købe lidt træ og bliver nødt til at skære for at få det ind i bilen. Ved at man kan låne en fukssvans, men det er jo træls når der er meget at skære. Er der nogen der ved, hvordan de plejer at stille sig til at bruge egen medbragt batterisav enten inde ved savstationen eller ude på parkeringspladsen?
 
Har du bare betalt for træet må du save det af så meget du vil
 
  • Synes
Festlund og 2 andre
  • Laddar…
Ingen problemer.
 
Rickard.
Jeg tror ikke, det er vildt populært at begynde at kappe store mængder indendørs uden spånsug, men med lidt logik og hensyn har ingen nogensinde sagt noget til mig tidligere.
 
  • Synes
Papperspappan
  • Laddar…
W whiteout sagde:
Skal afsted og købe noget tømmer og bliver nødt til at skære det for at få det ind i bilen. Ved godt, at man kan låne en fukssvans, men det er jo træls, når der er meget, der skal skæres. Er der nogen, der ved, hvordan de normalt stiller sig til at bruge egen medbragt batterisav enten inde ved savstationen eller ude på parkeringspladsen?
Du må endda tage din egen bil med....😎
 
  • Synes
  • Haha
  • Elsker
Golvgubben og 4 andre
  • Laddar…
Save på parkeringspladsen. Nogle steder har savebord udendørs, hvilket er godt for sikkerheden, ellers fungerer det at låse hjulene på en vogn og bruge den som støtte.
 
  • Synes
whiteout
  • Laddar…
Hvordan har stedet stillet op savbordet med tilhørende sløv fukssvans?

På et sted som f.eks. Bauhaus drive through, hvor de ofte står udenfor, og man kun kan nå derhen efter at have betalt, så er der fuldstændig ligegyldighed hvad du gør. Risikoen er snarere at fyren ved siden af, der vil undgå den sløve fukssvans, vil låne din maskine.

På andre steder vil jeg anbefale at spørge, og så er det oftest okay. Sidst på Beijer havde jeg medbragt rundsaven og spurgte, da savstationen var før den naturlige betalingspunkt. Selvom de sagde okay mundtligt, fik man dog blikke som om man var en idiot fra andre end den jeg talte med, så helt almindeligt var det åbenbart ikke. Det skal nævnes, at de ikke havde en egen kapstation, så det var ikke et spørgsmål om at spare på deres gebyr.
 
RoTe
De fleste vil vel også gerne måle op ukapret træ, og nogle gange er det jo umuligt at få ind f.eks. byggeplader i bilen uden at save osv... Jeg tøver altid med at tage til trælasten, især når jeg kun skal bruge en mindre mængde, så jeg ikke vil have trailer.
 
Jeg har aldrig haft et problem med at skære med min egen trådløse sav. Jeg har altid fejet savsmuldet op, hvis de ikke har et sted at skære. Karl Hedin har en elektrisk kap-/geringssav til kunderne.
 
  • Synes
whiteout
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.