går det hvis man lakker overfladen?

har brug for et bord som er 120x130cm, skal være målt tilpas for et rum...

vigtigt at det er 120 dybt eftersom jeg har en fed 22" crt skærm som jeg vil beholde :/

Selvfølgelig går det!
Sidder selv og skriver ved et sådant skrivebord. Fastgør det ordentligt og sørg for at have en god ramme/understel. Forvent at skulle male et par gange for at få en pæn overflade. Jeg har et par skærme, scanner, printer og en del papir og bogstakke, og bordpladen er ikke knækket... endnu i hvert fald ;)

kommer regla op det mod både kort og den ene langsiden

deraf mine underlige mål (er som en lille krog)

tykkelse på plade? 20mm+ antager jeg, man bør tage?

overvejer Biltemas hobbyfarve, primer... så metallicblå... til sidst klarlak?

(edit) overvejer også at fræse ned og sætte en glasplade præcis der, hvor man slider mest, overkill måske?

Jeg limmede/skruede to 22mm plader sammen og savede mig et formsyet skruvbord. Fik aldrig malet/lakeret inden det var tid til at flytte, men det gik fint alligevel.

Mindst 20mm.. Jeg tror, at Mattias' idé var god, hvis du vil have bordet til at holde længe. Og det kan helt sikkert bruges uden behandling, men det bliver grimt og fedtet, hvis du sidder der en del (jeg arbejder ved computeren "hele tiden").

Metallic lakken tror jeg på! Fræsningen kan blive super-flot, så hvis du har tid tilovers, hvorfor ikke... ;)

Ceja sagde:
Minst 20mm.. Jeg tror, at Mattias' idé var god, hvis du skal få bordet til at holde længe. Og selvfølgelig kan det anvendes uden behandling, men det bliver grimt og fedtet, hvis du sidder der en del (jeg arbejder ved computeren "hele tiden").

Metallic lakken tror jeg på! Fræsningen kan blive super flot, så hvis du har tid til overs, hvorfor ikke... ;)
To lag gør også, at det ikke flekser overhovedet. Meget stabilt.

Enig i, at det skal overfladebehandles - det bliver beskidt fra hænderne.

så, blev en 19mm mdf... forstærket to steder da jeg ikke ville have så tykt plade yderst... fastgjort på væggen så det er let at støvsuge under :)

prøvede at spraye på mdf... grundspray er et must da det klart jævner ud (giver jævnere slutresultat...)

og lak, så det er let at tørre af...

grundsprayet pladen so far... (gik en dåse lige af :/ )

Grundsprayen hvad var det?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.