prototypen sagde:
Tør pladen på den konvekse side, læg den opad eller mod et element.
har den ligget i en stak så bliver ydersiden fugtigere eller tørrere, og den vil uundgåeligt slå sig.

når den er ret, så lad den stå oprejst og mal mens den er ret.

Protte
Glemte at spørge, har du nogen tip til andet materiale til mine indvendige døre?
Vil helst have en enkel glat dør, der er så massiv og tung som muligt, men stadig prisvenlig.
Den skal bare hvidmales og have en indfældet beslag og trækøje.

HDF? Fandt kun 19mm tykkelse og har ikke set nogen pris endnu. Tænkte på, om jeg skulle lime en 19mm og en 6mm eller 8mm. Det føles som om, dens kanter er mere holdbare end på MDF også.
 
Nu har jeg fået tips om MDF lamell.
Massivtræ i midten og MDF beklædt, hvis jeg har forstået det rigtigt.
Ingen garanti for at det ikke slår sig, men det skulle være bedre end MDF'en.

Kommer til at skulle liste den kant, der bliver synlig, men overmalbar ABS kantliste burde fungere godt.


/edit
Forslag 2 fra en køkkenproducent med lang erfaring siger stavlimet fyr. Der findes plader, der er 1200x2400x29mm.

Hans erfaring er, at han køber dem i god kvalitet, og de holder garanteret formen, hvis jeg er omhyggelig med at male dem lige meget og i samme omgang på begge sider.
 
Senest redigeret:
  • Synes
Allekalle
  • Laddar…
Det er nu gået så lang tid, at det nok er svært at gøre noget, dvs den er færdigtørret og med en bueform, desværre.
 
AndersS sagde:
Det er nu gået så lang tid, at det nok er svært at gøre noget, dvs den er færdigtørret og med en bueform, desværre.
Mistænker, at de var lidt fugtige, da jeg fik dem, og efter denne tid i varmen har de fået deres nye, rette form.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.