Hej,
Jeg skal bygge hus og har indsendt vores skitser til en virksomhed. Vi har tegnet et stort køkken/stue, som måler 7,5x6m (huset er 6m bredt plus ydervægge). Producenten ønsker en søjle midt i rummet, der understøtter konstruktionen. Er det nødvendigt, eller kan det løses på en eller anden måde uden at det koster flere 100' ekstra? Jeg kan ikke svare på, hvilken dimension af bjælkelaget der anvendes.
Huset er et to-etagers hus, og over køkkenet vil der være en tv-stue og to soveværelser.
Jeg har forsøgt at finde svar her på forummet, men det har mest drejet sig om konstruktionen i ét plan.
Venlig hilsen Johan
Jeg skal bygge hus og har indsendt vores skitser til en virksomhed. Vi har tegnet et stort køkken/stue, som måler 7,5x6m (huset er 6m bredt plus ydervægge). Producenten ønsker en søjle midt i rummet, der understøtter konstruktionen. Er det nødvendigt, eller kan det løses på en eller anden måde uden at det koster flere 100' ekstra? Jeg kan ikke svare på, hvilken dimension af bjælkelaget der anvendes.
Huset er et to-etagers hus, og over køkkenet vil der være en tv-stue og to soveværelser.
Jeg har forsøgt at finde svar her på forummet, men det har mest drejet sig om konstruktionen i ét plan.
Venlig hilsen Johan
Hej jeg gjorde noget i samme stil en 8 meter lang limtræsbjælke oppe på loftet den holder gulvet på 2. etage som er loft til stuen tre regler sidder i bjælken og går i væggen som deler overetagen på midten ned til en limtræsbjælke som danner en midterbjælke i gulvet/loftet. Jeg ville heller ikke have en søjle i stuen. og på loftet slipper jeg for at se bjælken.
Hej,
Tak for jeres svar. Det lader til, at meningerne er delte.. Jeg diskuterer med en snedkervirksomhed, en virksomhed der bygger deres bjælkelag på fabrik samt en virksomhed der støber betonbjælkelag. (alle er hustilvirkere) Alle mener, at det er svært at få sådan en konstruktion til at hænge sammen.
Jeg har dog ikke fået endeligt svar fra snedkervirksomheden...
Med venlig hilsen Johan
Tak for jeres svar. Det lader til, at meningerne er delte.. Jeg diskuterer med en snedkervirksomhed, en virksomhed der bygger deres bjælkelag på fabrik samt en virksomhed der støber betonbjælkelag. (alle er hustilvirkere) Alle mener, at det er svært at få sådan en konstruktion til at hænge sammen.
Jeg har dog ikke fået endeligt svar fra snedkervirksomheden...
Med venlig hilsen Johan
Svært at få sammen en konstruktion, der er fritbærende på 6 meter? Knapt noget usædvanligt. Jeg har indhentet tilbud på garage med overetage med 8 meter fritbærende, og jeg har ingen problemer med at finde leverandører med gulvbjælkelag, der klarer det.
Alt er muligt! Tal ikke med tømreren! Ca 3000kronor og du får sort på hvidt, hvad du skal bruge. Det kan nemlig beregnes! Vi havde to kraftige limtræsbjælker for 7 m! En bekendt en stålbjælke for 8 meter. Bare at bede en konstruktør om at beregne det-
Klik her for at svare