Vi er i gang med at bygge et nyt hus, og i dette vil vi have en trappe af modellen "firkantet spindeltrappe", dvs. at trinnene følger væggen på to sider, og hænger i loftet på to sider. De tilslutter til en midtersøjle i rustfrit stål, og tilslutningerne til væggen hhv. loftet er også i rustfrit stål. Jeg vedhæfter et billede af trappemodellen, så I kan se det tydeligere.
Vi er nu kommet frem til, at vi ikke vil have trin i glas, som den oprindelige model, vi er blevet inspireret af, havde, men i et andet materiale, der stadig kan være holdbart med en tynd tykkelse.
Er der nogen, der har tips til et materiale, hvor det er nok med nogle centimeters tykkelse for at være holdbart nok til at fungere som trin?
Jeg har også ledt efter godt materiale til min svævende trappe. Arbejdshypotesen er fn at køre med kulfiber. En første prisoverslag, uden at vi har diskuteret tykkelsen på trin (det er materialet, der er dyrt, så jo tykkere trin, jo dyrere) jeg har fået fra Carbix (www.carbix.se) er, at det ville koste 6000-15000 plus moms for 9 trin i størrelsen 60 cm brede 20 cm.
Hvorfor ikke grejja så hele trappen blir i rustfrit? Kører du 6mm som plantrin så behøves der nok ingen nedbøjning af kanter og det bliver en enhedlig trappe. Dog måske for enhedlig...
Danne_H: at vi ikke vil have glas er af flere årsager. Personligt kan jeg ikke lide den "blå" farve, som tykkere glas får (ses på billedet). Så er det også glat, dyrt og snavs og pletter ses godt og ser ufresht ud.
Du slipper den blå farve, hvis du vælger jernfrit glas (f.eks. optiwhite). Det koster lidt mere, men ikke så meget tror jeg.
Jeg er dog enig i dine øvrige argumenter.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.