Behøver materialetips!

Jeg skal opføre et koldt depot, som kommer til at stå direkte ved husmuren. Tanken var, at depotet ikke skal bygges sammen med huset, men stå 2-3 cm fra en murstensvæg på huset, og så opstår naturligvis spørgsmålet, hvad der er bedst at bruge udenpå træregelkonstruktionen. Depotet i øvrigt vil blive bygget af en 2x3", og ideen var at gøre væggen klar, som vil være mod huset, og så rejse den op. Ellers vil der være panel på depotet.

Hvad bruger man mod husmuren? Finerplader? Jeg overvejede et stykke tid at sømme terrassebrædder, men samtidig kan jeg ikke lide de mellemrum som opstår med årstiderne. Jeg ledte efter imprægneret råspont, som ville være perfekt, men uden held. Jeg har ingen krav til materialet ellers, så længe det koster rimeligt.

Det er en vægflade på ca. 3200x2400mm, vi taler om.

Jeg ville nok have bygget skuret uden væg mod husets murstensvæg.

Tæt mellem "tværvæggene" og murstensvæggen med skum eller udendørs fugemasse afhængig af hvor store sprækker der bliver, og lad murstensvæggen være åben ind mod skuret.
Du kan jo placere reoler, der står på gulvet/jorden og som ikke behøver at blive skruet ind i nogen væg.
At bygge ind i husets ydervæg tror jeg ikke på.
Derudover virker det som et unødvendigt udgiftspunkt med vægmaterialet der.

Bygger det sammen med huset som sidste udvej

Materialeforslag?

myrstack sagde:
Bygger ihop det med huset som sista utväg

Materialförslag?
Måske brædder?
Du havde vel tænkt dig at bygge et skur i træ?
Så er spinkle reglar, fx 70x45 med beklædning i Z-panel 22x 120 OK.
Men hvordan det gøres afhænger jo af om du vil have panelet horisontalt eller vertikalt.

Depot med træregelskelet som sagt, de andre sider skal matche nogle andre ting, så valgfriheden er begrænset til stående dobbeltfaset panel der. Så er der bagsiden tilbage. Den vil ikke være synlig, så udseendet spiller ingen rolle.

myrstack sagde:
Förråd med tråregelstomme som sagt, övriga sidor ska matcha lite andra saker så valfriheten är begränsad till stående dubbelfaspanel där. Kvarstår baksidan då. Kommer inte synas så utseendet spiller ingen rolle
Bagsiden, altså mod husets ydervæg, kan du altså ignorere.
Den fylder ingen funktion simpelthen.
Sæt en hylde op der i stedet hvor du kan lægge ting.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.