Hej!

Jeg skal lave om en garderobe til et hemmeligt rum og overvejer at udskifte den almindelige inderdør med en skohylde. Udover at kunne åbne separate rum til at lægge sko i, skal man kunne åbne hele skohylden som en hemmelig dør ind til garderoben.

Skohylden som vil have omtrentlige ydre mål på 108x210x20 cm skal være midlertidigt stabil for at kunne hænge på 3-4 hængsler. Min tanke var at bygge en ramme (ramme og bagside) af 1,9 cm tyk MDF og så simpelthen indsætte 2x5 stk. billige IKEA TRONES skoskabe af let plast. Som hængsler tænkte jeg at bruge solide korshængsler der sidder skjult bag skohylden.

Se vedhæftede billeder af hvad jeg havde tænkt mig. Billedet af rammen er kun for at vise omtrent hvad jeg mener.

Spørgsmålet er, fungerer MDF til dette eller vil det bøje og blive skævt pga. sin egen vægt og ved kun at hænge i den ene bagkant?

Taknemmelig for tips og idéer :-)

// Andreas

• Dolt dørhængsel monteret i en indre trædør, designet til at skabe en skjult åbning i en skoreol, set tæt på med detaljerede skruer og metalfinish.
  • Korsgangjernets dimensioner og placering vist i en teknisk tegning med målinger for monteringsafstand og tykkelse af materialer til en skjult skohylde.
  • Hvid MDF-stamme uden indvendige skillevægge, der illustrerer grundstrukturen til en skohylde konstrueret som en lönndør til klædeskab.
  • Hvid skohylde med åbne lommer, monteret på væg. Designet med flere opbevaringsrum og placeret i et hjørne af rummet, med dekorativ vase ovenpå.
Hvordan gik det?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.