Hej, jeg skal montere et håndvask på badeværelset, en slags fritstående skål der placeres ovenpå en plade. Pladens længde vil være 124 cm, bredde 55 cm. På et tidspunkt overvejede jeg at bestille en marmorplade efter mål, men jeg er bekymret for, at det bliver alt for tungt med pladens og håndvaskens vægt.

På venstre side (55 cm) er der en betonvæg, på højre side (55 cm) er der en pudset vådrumsplade, ligesom på bagsiden (124 cm). Havde det været beton hele vejen rundt, ville jeg ikke have spekuleret så meget over det. Sagen er den, at jeg ikke vil have for store konsoller. Min tanke er at fastgøre en eller anden form for liste langs de tre sider (silicon, skruer, ekspander) og så blot lægge pladen dér. Tror I, jeg behøver nogen konsol i midten?

Et alternativ til marmorpladen, som jeg overvejer, er at købe MDF? og så beklæde den med samme type mosaik, som jeg har andre steder på badeværelset. Dette for at reducere vægten.

/ Robert

MDF og badeværelse passer ikke sammen, MDF svulmer ved den mindste vand/fugt. Du kan godt fugtspærre MDF-pladen, men find på noget andet i stedet.

Protte

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.