Hej, nogen der ved, hvilket Materiale jeg har i Mine indvendige vægge i huset fra 70'erne? Pladerne er brune og meget fastere og "mjöligare" end gips. Hilsner buggaren

Spånplader

Når du sagde mjöligare tænkte jeg på tretex plade men det plejer man ikke at have i indervægge så derfor gætter jeg på byggboard.

Tak for tip. Skiven er "brunlig" og man kan ligesom "rive" den i flager. Det er svært at få løsnet hele skiverne. Skiven er relativt "massiv", det er f.eks. meget lettere at skrue f.eks. kroge i denne skive sammenlignet med gipsplade.

Det jeg går og grubler over er, om der kan være noget farligt stof i denne type skiver? Jeg er f.eks. meget følsom over for netop masonit skive. Da jeg var lille, havde jeg en sådan i rummet til togbanen, og ingen kunne forstå, hvorfor jeg blev dårlig, før skiven kom ud. Nu har jeg nogle problemer i huset, vi er flyttet til, og spekulerer på, om det kan være dette... men skiverne er som sagt ikke masonit, som det ser ud i dag.

Buggaren

sepani sagde:
Tak for tip. Pladen er "brunagtig" og man kan ligesom "rive" den i stykker. Det er svært at få hele pladerne løs. Pladen er relativt "massiv", det er f.eks. meget lettere at skrue noget fast som krog i denne plade sammenlignet med gipsplade.

Det, jeg går og tænker på, er, om der kan være noget farligt stof i denne type plader? Jeg er f.eks. meget følsom over for netop masonit plade. Da jeg var lille, havde jeg sådan en på værelset til legebane, og ingen kunne forstå, hvorfor jeg blev dårlig, indtil pladen kom ud. Nu har jeg en del problemer i huset, vi er flyttet til, og jeg overvejer, om det kan være det... selvom pladerne som sagt ikke er masonit, som de ser ud i dag

Buggaren
Lyder præcis som tretex. Hvad der skulle være farligt i den, ved jeg ikke.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.