15,376 læst ·
16 svar
15k læst
16 svar
Materiale i blinde bund fugtbestandigt og musetæt
Side 1 af 2
Fugtbestandigt og mulighed for at gøre "mustätt"
Lageret isoleret og vil have grundvarme
Kan lægge råspont, men det bliver på længden, så jeg bliver nødt til at kløve den sidste bræt i hvert rum.
Det nemmeste er at tage et plademateriale og save det i præcise mål og derefter bare putte i. Men hvilken plade?
Lageret isoleret og vil have grundvarme
Kan lægge råspont, men det bliver på længden, så jeg bliver nødt til at kløve den sidste bræt i hvert rum.
Det nemmeste er at tage et plademateriale og save det i præcise mål og derefter bare putte i. Men hvilken plade?
Vi fremstiller blindbundsplade nede på fabrikken.
Indeholder ekstra meget voks.
Indeholder ekstra meget voks.
Råspont, nja, målene passer ikke for at det skal blive godt, så må jeg kløve på begge sider i hvert rum i længderetningen, jeg tror, det er nemmere med plade.
Asfaboard kan måske gå men er lidt bange for, at det ikke er tilstrækkeligt formstabilt til at holde musene ude. Udegips er i så fald bedre og har fordelen, at det er let at lægge
Den der plade med voks, findes den på markedet?.
Asfaboard kan måske gå men er lidt bange for, at det ikke er tilstrækkeligt formstabilt til at holde musene ude. Udegips er i så fald bedre og har fordelen, at det er let at lægge
Den der plade med voks, findes den på markedet?.
Findes færdig oljeboard til disse rum, hvis du har lagt 60cc.
Ex http://www.bygghemma.se/utomhus/byg...trossbottenboard-masonit-6-mm/p-164497-164497
Ex http://www.bygghemma.se/utomhus/byg...trossbottenboard-masonit-6-mm/p-164497-164497
Senest redigeret:
Aha. troede du var begyndt med råspont, derfor mit forslag.Lars S sagde:Råspont, nja, måtten passer ikke for at det skal blive godt, så må jeg kløve på begge sider i hvert fag på længden, tror det er nemmere med plade.
Asfaboard kan måske gå men er lidt bange for, at det ikke er tilstrækkeligt formstabilt til at holde musene ude. Udendørsgips er i så fald bedre og har fordelen, at det er let at lægge
Den der plade med voks, findes den på markedet?
Styrofoam er vel ikke muse-sikkert? Jeg brugte OSB, som jeg skruede nedefra i gulvbjælkerne. OSB var den billigste plade jeg fandt, som jeg føler mig sikker på ikke hænger ned, og desuden kan musene ikke gnave sig igennem. Mens bundpladen var nede, benyttede jeg lejligheden til at tætne alle sprækker, jeg fandt. Der var sprækker op i væggene og mellem "fagene" mellem gulvreglarne. Jeg fyldte sprækkerne med fugeskum og sømmede masonit udenpå. Skulle musene komme ind i et fag, har de problemer med at komme til det næste.
Erik
Erik
Avemo, jeg ville ikke have anbefalet Styrofoam, hvis jeg ikke vidste, at mus ikke æder sig igennem det. (Tre "ikke" i samme sætning, håber budskabet kom igennem alligevel
) Det er tilsyneladende for sejt. Frigolit går derimod slet ikke.
Hvad baserer du denne påstand på? Kender flere blinde gulve, der er bygget med fer og not celleplast på tværs af reglarne, som har fungeret helt OKKurtivan sagde: