Tidligere brugte man masonit på samme måde som vi i dag bruger renoveringsgips, f.eks. til at dække over en fer/paneling så man kan tapetsere eller male. Hvordan gør man dette... jeg mener, hvordan fastgør man masonitten, og hvordan samler man samlingerne? De fleste bruger jo renoveringsgips, men masonit er jo billigere og lettere at håndtere, er der nogen stor ulempe jeg har overset? Kan forestille mig, at samlingerne er svære at få til at passe...
 
Findes ingen fordele ved masonit bortset fra, hvis du finder dem billigere. Samlingerne vil se ud som lort, desuden vil du aldrig få overfladen glat.
 
Masonite bevæger sig så meget mere varieret fugtighed. Det bliver let buklet. Hvis du nu skulle få den idé at bruge masonite, tænk på at fugte den før du sætter den op, så den er maksimalt udsvulmet.
 
Havde nok ikke tænkt mig at bruge masonit. Overvejede det et stykke tid, eftersom gips alligevel ikke holder i garagen, men det bliver nok plywood i stedet. Malet masonit er ganske OK i opbevaringsrum mm, men jeg har kun set det i ældre huse.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.