Så er det sat hos mig, dvs en robust regel som jernene sidder i. Det er selvfølgelig en helt anden konstruktion, men måske giver det en idé om, hvor grov din konstruktion skal være.
I dette tilfælde har der siddet markiser ret mange år på den regel og det ses slet ikke. De tidligere markiser blæste desværre i stykker. Nu har jeg en 5x3 fra Hornbach, som jeg satte op sidste år. Skal supplere med en 4x3 ved siden af. Jeg tror, jeg betalte omkring 6000 for den sidste år, og jeg er tilfreds. Den skal tåle vind ifølge klasse 2, hvilket er godt for den prisklasse. Jeg skal supplere med en til og derefter solsensore og vindsensore, så jeg slipper for at styre selv.
Har du udskiftet styringen til en eller anden smart styring, fx via Wi-Fi, Homey eller lignende, HA?
Så er det sat hos mig, dvs en solid regel som jernene sidder i. Det er såklart en helt anden konstruktion, men måske giver det en idé om, hvor robust din konstruktion skal være.
I dette tilfælde har der siddet markiser i mange år på den regel, og det ses ikke. De tidligere markiser blev desværre ødelagt af vinden. Nu har jeg en 5x3 fra Hornbach, som jeg satte op sidste år. Jeg skal supplere med en 4x3 ved siden af. Jeg tror, jeg betalte omkring 6000 for den sidste år, og jeg er tilfreds. Den skal kunne modstå vind ifølge klasse 2, hvilket er godt for den prisklasse. Jeg skal supplere med endnu en og så solsensor og vindsensor, så jeg slipper for at styre selv.
Vi har samme type fastgørelse, men vi skruede op mod spærret for at undgå bræddevæg, og det har fungeret godt.
Brugte de 2 ledige huller, som man ser på dit billede, som er opad.
Sat 3 markiser sådan.
Vi har samma typ fæste men vi skrue op mod tagstolen for at slippe plade på væggen, og det har fungeret godt.
Anvendte de 2 ledige huller som man ser i dit billede, som er opad.
Sad 3 markiser sådan.
Omtrent sådan her, men bare opad?
Jeg overvejer selv at flytte beslagene nogle cm ned for at kunne få en bedre vinkel, alternativt om jeg kan gøre tagskægget nogle cm smallere.